محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران:

مدیریت پسماند تهران هوشمند می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران گفت: یکی از دستاوردهای مهم طرح، تهیه چشم‌انداز 20 ساله مدیریت پسماند تهران است. کلانشهر تهران دارای مدیریت پسماندی هوشمند و نوآورانه، مشارکتی و پایدار با کمترین تولید پسماند و بیشترین بازیابی منابع خواهد بود.

مدیریت پسماند تهران هوشمند می‌شود
کد خبر: 478038
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره بر تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در شورای شهر گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در سال 1399، روزانه حدود شش هزار تن پسماندهای خانگی و غیر خانگی و قریب به سی هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در شهر تهران تولید می‌شود.

به گزارش مهر، بوچانی افزود: یکی از دستاوردهای مهم طرح، تهیه چشم‌انداز 20 ساله مدیریت پسماند تهران است. کلان شهر تهران دارای مدیریت پسماندی هوشمند و نوآورانه، مشارکتی و پایدار با کمترین تولید پسماند و بیشترین بازیابی منابع خواهد بود.

بوچانی در ادامه با اشاره به فقدان یک نظام یکپارچه که بتواند مراحل مختلف مدیریت پسماند از تولید و جمع آوری را ساماندهی کند اظهار داشت: حجم عظیم پسماند، ضمن اینکه سیستم مدیریت شهری را با چالش‌های اجرایی و اقتصادی روبرو ساخته، محیط‌زیست انسانی را نیز با مخاطرات جدّی مواجه کرده و نارسائی‌های اجتماعی ِمهمّی همچون زباله‌گردی را نیز موجب شده است.

وی تشریک مساعیِ تمام ذی‌نفعان از جمله استانداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اداره کل محیط زیست استان تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران (سازمان مدیریت پسماند) و مناطق 22 گانه شهر تهران، از ویژگی‌های شاخص این طرح برشمرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خروجی‌های طرح جامع مدیریت پسماند تدوین لایحه بود.

وی افزود: سیستم موجود مدیریت پسماند شهر تهران علی‌رغم بهبود عملکرد نسبی در بخش‌های تکنولوژیکی و توجه جدی به فرایندهای پردازش و بازیافت، به‌منظور ارتقاء بهره‌وری و بهبود بلندمدّت و رفع نواقص و نارسایی‌های موجود، نیازمند نگاهی تمام‌شمول و جامع‌نگر در ابعاد مختلف است که همین امر، ضرورت تدوین لایحه را بیش از پیش نمایان ساخت.

گفتنی است، «طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران» 22 فروردین ماه در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، به تصویب اعضا رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها