به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا؛

سفر نخست‌وزیر انگلیس به هند بار دیگر لغو شد

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد سفر بوریس جانسون به هند که قرار بود هفته آینده صورت گیرد به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا برای دومین بار لغو شده است.

سفر نخست‌وزیر انگلیس به هند بار دیگر لغو شد
کد خبر: 478049
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی دفاتر نخست وزیری انگلیس و هند منتشر شده آمده است؛ نظر به شرایط همه‌گیری کرونا نخست وزیر انگلیس هفته اینده قادر به مسافرت به هند نخواهد بود. در عوض نخست وزیر بوریس جانسون و نارندرا مودی اواخر ماه جاری میلادی پیرامون آینده زمینه‌های همکاری دو کشور (تلفنی) گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، جانسون قرار بود ژانویه گذشته با هدف تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی در دوره پسابرگزیت راهی هند شود. هم زمان با شیوع افسارگسیخته گونه‌های جدید ویروس کرونا و آغاز محدودیت‌های سختگیرانه در انگلیس، جانسون در تماس تلفنی با همتای هندی خود اعلام کرد که زمان این سفر را به تعویق انداخته است. اینک به نظر می‌رسد که شیوع گونه جهش یافته هندی کرونا مایه نگرانی جانسون شده است.

نخست وزیر انگلیس قصد داشت تا در جریان این سفر پیرامون طیف مختلفی از مسائل روابط دو جانبه از تجارت و سرمایه گذاری تا مسائل دفاعی، امنیتی، بهداشت و تغییرات آب و هوایی و همچنین اولویت‌های لندن در تعاملات بین‌المللی سال 2021 رایزنی کند.

این سفر در حالی برنامه ریزی شده بود که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال توسعه روابط تجاری و اقتصادی با سایر کشورهای جهان است. دولت انگلیس می گوید توانایی در انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد در سراسر جهان از مزایای اصلی برگزیت است.

حجم روابط تجاری دو کشور حدود 24 میلیارد پوند در سال گزارش شده که بالغ بر نیم میلیون شغل ایجاد کرده است.

در انگلیس حدود 842 شرکت تجاری هندی با ترکیب درآمد 41.2 میلیارد پوند فعالیت می‌کنند. در هند نیز بالغ بر 400 شرکت انگلیسی به ویژه در حوزه مسائل دارویی و مقابله با تغییرات اقلیمی فعال هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها