عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی:

تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود / آغاز غنی‌سازی 60 درصد دست دیپلمات‌های ما را در مذاکرات پُر کرد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی گفت: به نظر می‌رسد طرف آمریکایی هنوز با آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موافقت نکرده است لذا در اینکه آمریکایی‌ها بپذیرند تحریم‌ها را به صورت یکجا بردارند، تردید است البته مهم رفع تحریم‌های اساسی است که در حوزه نفتی, تجاری, بانکی و کشتیرانی وجود دارد.

تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود / آغاز غنی‌سازی 60 درصد دست دیپلمات‌های ما را در مذاکرات پُر کرد
کد خبر: 478066
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۹:۵۳

اعتمادآنلاین| عباس گلرو، با اشاره به مذاکرات ایران و 4+1 در وین، گفت: به نظر می‌رسد طرف آمریکایی هنوز با آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موافقت نکرده است لذا در اینکه آمریکایی‌ها بپذیرند تحریم‌ها را به صورت یکجا بردارند، تردید است البته مهم رفع تحریم‌های اساسی است که در حوزه نفتی, تجاری, بانکی و کشتیرانی وجود دارد.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر تصمیم گیری درباره نحوه راستی‌آزمایی طرف مقابل دارای اهمیت است. راستی آزمایی باید به صورت میدانی و عملی انجام شود. و راستی آزمایی حقوقی و روی ورق هیچ اعتباری ندارد.

گلرو در ادامه یادآور شد: طولانی شدن مذاکرات هم به اعتبار و منافع اقتصادی ما آسیب خواهد زد، همچنین روند طولانی مذاکرات ممکن است فسادزا باشد چرا که اروپایی‌ها مدعی هستند غیر از برجام باید پیرامون مسائل منطقه‌ای و موشکی مذاکره انجام شود اما ما این موضوعات را رد می‌کنیم و نخواهیم پذیرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: از سوی دیگر اقتصاد ما نمی‌تواند معطل و وابسته به مذاکرات بماند و هرچه زمان بگذرد اقتصاد ما ضربه پذیرتر می‌شود بنابراین مذاکرات باید سریع انجام شود تا اگر به توافق رسیدیم منافع همه کشورها تامین خواهد شد و اگر به توافق نرسیدیم تکلیف ما روشن است و ما هم بدنبال راهبرد خودمان خواهیم رفت.

وی با اشاره به رفتارهای آمریکا و اروپایی‌های طرف برجام، گفت: به نظر می‌رسد یک نوع تعلل در این طرفها وجود دارد که موجب میشود این مذاکرات به زودی به نتیجه نرسد مگر آنکه اقدامات جمهوری اسلامی که در این مدت انجام داده مانند تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و غنی سازی 60 درصدی طرف مقابل را مجبور به توافق کند زیرا در شرایط کنونی معادله تغییر کرده و طرفی که ضرر می‌کند، اروپاییها و آمریکایی ها هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز غنی سازی 60 درصد دست دیپلمات‌های ما را در مذاکرات پُر کرد، افزود: ما غیر از غنی سازی در فرایند تولید سانتریفیوژهای نسل جدید گام هایی برداشتیم. مجلس در قانون اقدام راهبردی این محدودیت ها را مرتفع کرده است تا علاوه بر افزایش تعداد ماشین‌ها بتوانیم سطح غنای اورانیوم و ذخیره آن را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها