کد خبر: 478122
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۵:۳۰:۳۸
| |

سخنگوی کرملین: با تحریم‌های آمریکا تلافی به مثل خواهیم کرد

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه هر زمان آمریکا دور جدید تحریم‌هایش را اعمال کند، مسکو تلافی به مثل خواهد کرد، گفت: ما آغازگر این تحریم‌های متقابل نبوده‌ایم، این تاکتیک مورد علاقه آمریکاست، ما با آن موافق نبوده و آن را قبول نداریم اما اصل تلافی به مثل برای ما ناگزیر است.

سخنگوی کرملین: با تحریم‌های آمریکا تلافی به مثل خواهیم کرد
کد خبر: 478122
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۵:۳۰:۳۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی کرملین امروز دوشنبه (30 فروردین ماه) به اظهار نظر درباره تلاش نافرجام اخیر برای کودتا در بلاروس پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در اظهار نظر درباره تلاش نافرجام برای اجرای کودتا در بلاروس تاکید کرد، برنامه‌های مخرب دقیقی در کار بوده و مورد بحث قرار گرفته‌اند و این نشانه یک خطر بزرگ است.

پسکوف در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران در این خصوص که موفق بودن این کودتا میتوانست چه تبعاتی در پی داشته باشد، گفت: من فکر نمی‌کنم که در این مورد ما از جمله شرطی باید استفاده کنیم. به وضوح برنامه‌هایی کاملا دقیق و کاملا مخرب در کار بوده و مورد بحث قرار گرفته‌اند. این تمام چیزی است که من با اطمینان می‌توانم بگویم. بنابراین مطمئنا این نشانه یک خطر بزرگ است.

سخنگوی کرملین در ادامه اظهاراتش به تصمیم اخیر جمهوری چک برای اخراج دیپلماتیهای روسیه پرداخته و آن را تحریک آمیز خواند.

پسکوف بیان داشت: کرملین معتقد است که تصمیم جمهوری چک برای اخراج دیپلماتهای روسیه تحریک آمیز و غیردوستانه است.

روز شنبه، پراگ از تصمیمش برای اخراج کردن 18 دیپلمات روس به ظن اینکه جزو افسران سرویس‌های ویژه روسیه هستند، خبر داد. آنها ملزم به ترک خاک این کشور در عرض 48 ساعت شدند. مقامهای جمهوری چک توضیح دادند که این اقدام از روی یک "سوظن معقول" از بابت ارتباط افسران اطلاعات ارتش روسیه با انفجار اکتبر 2014 در یک انبار مهمات در شهر وربتیچه که کشته شدن دو تبعه جمهوری چک را در پی داشت، اتخاذ شد. روسیه نیز در پاسخ اقدام به اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک کرد.

پسکوف تاکید کرد: ما قویا با چنین نتیجه گیری‌هایی مخالفیم. ما آنها را تحریک آمیز و غیردوستانه در نظر می‌گیریم.

وی هم‌چنین در پاسخ به تحریم‌های آمریکا تاکید کرد: مسکو به هرگونه محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا به نوع خود پاسخ خواهد داد.

پسکوف با تاکید بر اینکه هر زمان آمریکا دور جدید تحریم‌هایش را اعمال کند، مسکو تلافی به مثل خواهد کرد، گفت: ما آغازگر این تحریم‌های متقابل نبوده‌ایم، این تاکتیک مورد علاقه آمریکاست، ما با آن موافق نبوده و آن را قبول نداریم اما اصل تلافی به مثل برای ما ناگزیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها