محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مطرح کرد:

جزئیات رسیدگی به وضعیت اصلاح قانون انتخابات 1400

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: مصوبات مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع داده می‌شوند و شورای نگهبان نیز آنها را با قانون اساسی و شرع مطابقت می‌دهد که اگر ایرادی وجود نداشته باشند آن مصوبه را تایید می‌کنند.

جزئیات رسیدگی به وضعیت اصلاح قانون انتخابات 1400
کد خبر: 478133
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۵:۵۷:۵۶

اعتمادآنلاین| محمد صالح جوکار به تشریح آخرین جزئیات رسیدگی به وضعیت اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مصوبات مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع داده می‌شوند و شورای نگهبان نیز آنها را با قانون اساسی و شرع مطابقت می‌دهد که اگر ایرادی وجود نداشته باشند آن مصوبه را تایید می‌کنند در غیر این صورت مصوبات را برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع می‌دادند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس افزود: اگر اختلافات میان مجلس و شورای نگهبان مرتفع نمی‌شد به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده می‌شد تا به مصوبه رسیدگی شود؛ درحال حاضرمصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسیده و از نظر شورای نگهبان هم ایرادات رفع شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: هئیت عالی نظارت اشکالات جدیدی را به اصلاح قانون انتخابات وارد دانستند؛ ضمن اینکه در یک جلسه مشترک هم با نماینده هئیت عالی نظارت و شورای نگهبان ایرادات را برطرف کردیم، اما مجددا همان ایرادات پا برجا دانستند.

جوکار تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات از سوی هئیت عالی نظارت برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع شده است، اما در این قضایا که به مصوبات مجلس ایراد گرفته می‌شود، زمان زیادی برای قانونگذاری صرف می‌شود که چنین موضوعی مطلوب نیست، چرا که ما اگر بخواهیم قانون گذاری و یا اصلاح قوانین داشته باشیم با این شیوه زمان بر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: امیدواریم توافقی حاصل شود تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای انتخابات 1400 مورد توجه و استفاده قرار گیرد چرا که اگر این قانون تصویب نشود همان مشکلات ادوار گذشته به هنگام ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری را شاهد خواهیم بود و این موضوع در شان نظام اسلامی و جایگاه ریاست جمهوری نخواهد بود.

وی بیان کرد: جایگاه ریاست جمهوری برای همه از اهمیت والایی برخوردار است چرا که مردم نگاه توسعه ای وپیشرفت وامید به‌ارتقای شاخص های اقتصادی به آن دارند امیدوارم هرچه زودتر این موضوع خاتمه داده شود و ما شاهد این باشیم که در سایه اصلاحاتی که در قانون داشته‌ایم یک انتخابات پرشور و نشاطی پیش روداشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها