کد خبر: 478250
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۱:۰۰
| |

معاون فرهنگی وزارت دفاع: 48 هزار شهید مایه افتخار ارتش است 

معاون فرهنگی وزارت دفاع اظهار کرد: ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از پای ننشسته و خود را در حوزه‌های دفاعی و رزمی آماده نگه داشته است. ارتش در حوزه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نوین هم با مشارکت وزارت دفاع و صنایع دفاعی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان کار‌های بزرگی انجام داده که حاصل آن دستاورد‌های مهم و ارزشمند است که برگی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

معاون فرهنگی وزارت دفاع: 48 هزار شهید مایه افتخار ارتش است 
کد خبر: 478250
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۰۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیر سرتیپ دوم داوود عبدی معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز 29 فروردین ماه به نام روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران که رهبری معظم انقلاب آن را به عنوان ارتش حزب الله نامیده اند، در طول 42 سال اخیر در همه عرصه‌های پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی خوش درخشیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک نگاه تاریخی به روند رشد و تعالی ارتش داشته باشیم، از قبل انقلاب هم بودند افسران و فرماندهانی که با حضرت امام خمینی و مراجع تقلید و رهبر انقلاب ارتباط داشتند و شیفته امام و ولایت فقیه بودند. پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی بدنه ارتش در سرنگونی رژیم پهلوی و بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام حقیقتا شکست رژیم پهلوی را رقم زد.

معاون فرهنگی وزارت دفاع با بیان اینکه ارتش نشان داده همواره با ملت، امامت و ولایت ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: ما بلافاصله پس از انقلاب هشت سال دفاع مقدس را پیش رو داشتیم که ارتش با عشق به امام، ملت و کشورمان و همچنین آرمان‌های اسلام در این عرصه حضور داشت. ارتش در همان روز‌های نخست حمله رژیم بعثی به کشورمان، اولین اقدام کوبنده و پرقدرت را در پاسخ به این تجاوز آشکار انجام داد.

وی افزود: ارتش بلافاصله و با تمام قوا در دفاع مقدس شرکت کرد که سند تاریخی این حماسه بزرگ ارتش هم تقدیم 48 هزار شهیدی است که مایه افتخار ارتش هستند.

امیر سرتیپ عبدی اظهار کرد: ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه از پای ننشسته و خود را در حوزه‌های دفاعی و رزمی آماده نگه داشته است. ارتش در حوزه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نوین هم با مشارکت وزارت دفاع و صنایع دفاعی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان کار‌های بزرگی انجام داده که حاصل آن دستاورد‌های مهم و ارزشمند است که برگی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز حضور گسترده و امنیت آفرین ارتش را در مرز‌های کشورمان در جهت تولید قدرت و امنیت شاهد هستیم. امروز تامین امنیت بسیاری از مرز‌های ایران اسلامی در اختیار ارتش است که شبانه روزی با چشمان بیدار خود امنیت ایران را فراهم کرده اند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع اظهار کرد: حضور ارتش در کمک به مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی دیگر نقش این نهاد مردمی است. واقعا بایستی به رزمندگان و فرماندهان ارتش خداقوت گفت که هنگام بروز بحران در کشور همچون شیوع ویروس کرونا همه بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی و همه اماکن درمانی خود را در اختیار مردم قرار داد. ارتش در زلزله و سیل نیز جلوه‌های زیبایی از حماسه آفرینی‌های رزمندگانش را به همه نشان داده است؛ این موارد تنها جلوه‌هایی از افتخارات ارتش است.

وی افزود: امروز اگر ارتش به یک خار در چشم دشمنان تبدیل شده علت آن چیزی نیست جز بالندگی، آمادگی رزمی بالا، پا در رکاب بودن و عشق به اسلام و آرمان‌های والای شهدا که امروز در ارتش در بالاترین نقطه قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها