وزیر امور خارجه پاکستان:

طالبان درباره مهلت جدید خروج نیروهای خارجی انعطاف نشان دهد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که طالبان تا حد زیادی به اهدافش برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان رسیده است و اکنون باید درباره مهلت جدید خروج نیروها انعطاف نشان دهد.

طالبان درباره مهلت جدید خروج نیروهای خارجی انعطاف نشان دهد
کد خبر: 478303
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با اعتراف به این که طالبان در مسائل مختلف خودشان تصمیم می‌گیرند، اظهارداشت که این گروه بهتر است که در روند صلح افغانستان باقی بماند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: «طالبان خودشان تصمیم می‌گیرند اما ما هرآنچه بتوانیم را انجام می‌دهیم تا ترغیب کنیم که این به سود منافع ملی آن‌هاست که در روند صلح همچنان دخیل باشند».

وزیر امور خارجه پاکستان به «رویترز» گفت که همیشه به دلایلی لجستیکی احتمال تاخیر در خروج نیروها وجود دارد و اکنون که طالبان تا حد زیادی در هدفش برای خروج نیروها از افغانستان رسیده باید درباره ضرب‌الاجل جدید خروج نیروها تا 11 سپتامبر (20 شهریور) انعطاف نشان دهد.

قریشی تاکید کرد که «نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند و تاریخی مشخص شده است، روند خروج از اول می شروع شده و تا 11 سپتامبر ادامه می‌یابد، این یک جدول زمانی قطعی است».

وی همچنین هشدار داد که اگر روند صلح افغانستان در بن‌بست بماند امکان تشدید خشونت‌ها و کشیده شدن افغانستان به جنگ داخلی وجود دارد.

طالبان چندی قبل اعلام کرده بود که درحال بررسی حضور در نشست استانبول است اما پس از اعلام آمریکا مبنی بر تعویق پنج ماهه خروج نیروها از افغانستان، این گروه تاکید کرد که تا خروج کامل نیروهای خارجی در هیچ نشستی درباره افغانستان شرکت نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها