کد خبر: 478327
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۳۴:۳۸
| |

صادرات نفت عربستان در ماه فوریه کاهش یافت

صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه به کمترین رقم در هشت ماه گذشته رسید.

صادرات نفت عربستان در ماه فوریه کاهش یافت
کد خبر: 478327
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۳۴:۳۸

اعتمادآنلاین| داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) در روز دوشنبه (30 فروردین‌ماه) نشان داد صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه کاهش یافت و به کمترین مقدار در هشت ماه گذشته رسید زیرا بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان برای حمایت از قیمت نفت به‌طور داوطلبانه تولید را محدود کرد.

به گزارش ایلنا، صادرات نفت خام ریاض در ماه فوریه به 5 میلیون و 625 هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از ژوئن 2020 بود. صادرات نفت این کشور یک ماه پیش از آن 6 میلیون و 582 هزار بشکه در روز بود.

صادرات عربستان در ماه ژانویه برای هفتمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین مقدار خود از آوریل سال 2020 رسید.

تولید نفت خام ریاض در ماه فوریه نیز کاهش یافت و به کمترین مقدار از ماه ژوئیه پارسال یعنی 8 میلیون و 147 هزار بشکه در روز رسید، تولید نفت خام این کشور در ماه ژانویه 9 میلیون و 103 هزار بشکه در روز بود.

مجموع صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه فوریه به 6 میلیون و 860 هزار بشکه در روز رسید، این رقم در ماه ژانویه 7 میلیون و 750 هزار بشکه در روز بود.

صادرات فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه فوریه افزایش یافت و به یک میلیون و 230 هزار بشکه در روز رسید. تقاضای فرآورده‌های نفتی نیز در همین بازه زمانی افزایش یافت و به یک میلیون و 885 هزار بشکه در روز رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها