کد خبر: 478335
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۴۷:۰۰
| |

قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا:

شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم / گیلان نقش ویژه‌ای در تعامل بین ایران و قفقاز دارد

قاسم رضایی گفت: منش مرزبانی در مدیریت مرزها قابل توجه است و امروز اقدام و عملیات در حوزه مرزی توأمان با مرزنشینان است که نشان از عمق و ماندگاری مرزبانی دارد و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می‌تواند برای بسیاری از کشورها الگو باشد.

شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم / گیلان نقش ویژه‌ای در تعامل بین ایران و قفقاز دارد
کد خبر: 478335
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ قاسم رضایی صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرزبانی گیلان با اشاره به مزایای هم‌مرز بودن جمهوری اسلامی با 4 کشور آذربایجان، روسیه و قزاقستان و ترکمنستان از طریق دریا اظهار داشت: استان گیلان از جمله مناطقی است که به قفقاز مرتبط است و جایگاه ویژه‌ای در تعامل بین ایران و قفقاز وجود دارد.

به گزارش تسنیم، جانشین فرمانده ناجا به تعاملات بین ایران و قفقاز در حوزه تجاری، تردد اتباع طرفین و بهره‌گیری از سه گذر مرزی دریایی، زمینی و ریلی اشاره و بیان کرد: دو کشور متعهد شده‌اند که حرکت ریلی را در مرکز دو کشور فعال کنند و این حرکت ریلی بتواند تا عمق مناطق قفقاز در ارتباط باشد و این مسئله برای هر دو طرف حائز اهمیت است.

سردار رضایی ارتباط کشورمان در حوزه دریایی با 4 کشور حاشیه دریای خزر را مهم خواند و تصریح کرد: از طریق این کشورها می‌توانیم با سایر کشورها همچون چین ارتباط داشته باشیم البته مرزبانی ناجا نیز نقش بسیار بالایی در رعایت و اجرای پروتکل‌های مرزی دارد.

وی فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی را مسئول و مجری توافقات بین کشورهای همسایه دانست و ابراز داشت: مرزبانی ناجا نقش مهمی در مدیریت مرزها، اجرای پروتکل‌ها و نگهبانی و حراست از مرزها را برعهده دارد و نیروی انتظامی این مأموریت خطیر و بزرگ را جزو افتخارات خود می‌داند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز شاهد آرامش در مناطق مرزی کشور هستیم تصریح کرد: منش مرزبانی در مدیریت مرزها قابل توجه است و امروز اقدام و عملیات در حوزه مرزی توأمان با مرزنشینان است که نشان از عمق و ماندگاری مرزبانی دارد و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می‌تواند برای بسیاری از کشورها الگو باشد.

سردار رضایی افزود: در حوزه ساختمان‌های ستاد مرزبانی‌ها به قدری دچار عقب‌ماندگی بودیم که خوشبختانه با همت فرماندهی ناجا در گیلان و مرزبانی ناجا امروز شاهد افتتاح ساختمان جدید مرزبانی در استان گیلان بودیم و امیدواریم که سایر کارهای این ساختمان نیز انجام و به‌زودی تکمیل شود.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که موفق‌ترین مرزبان‌های کشور در جهان را دارا باشد و دارای مدیریت هوشمند مرزبانی است و با وجود توطئه‌های فراوان استکبار جهانی علیه کشورمان اما مرزبانی، مدیریت هوشمندانه را دنبال می‌کند.

سردار رضایی افزود: حدود 2 هزار کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و افغانستان داریم و در عین حال با تحمیل توطئه‌ استکبار جهانی با عنوان مواد مخدر در این منطقه روبه‌رو هستیم اما مرزبانان ما شبانه‌روز در حال تلاش هستند و جمهوری اسلامی در سال 99 با کشف بیش از هزار تُن مواد مخدر در این عرصه بسیار موفق عمل کرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نقش ستودنی مرزبانان در مبارزه با مواد مخدر و تعامل با آن سوی مرزها خاطرنشان کرد: ما در این مسیر، شهدایی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌ایم که مظلوم هستند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "شهدای مرزی ما مظلوم هستند."

سردار رضایی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی را جزو مدافعان حرم در مرزهای کشورمان دانست و گفت: همانطور که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود "باید از ایران اسلامی مراقبت شود چراکه امروز حرم‌الله ایران است و اگر از این حرم مراقبت نشود دیگر حرم‌ها باقی نمی‌ماند" لذا مرزبانی جمهوری اسلامی نیز در این حوزه نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

بازسازی و افتتاح سالن ملاقات مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در هنگ مرزی آستارا امروز با حضور جانشین فرمانده ناجا به‌صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد و آئین کلنگ‌زنی ساختمان جدید یگان ویژه استان گیلان نیز جزو دیگر برنامه‌های سفر وی به استان بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها