مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

تمامی نیروگاه‌های حرارتی تا نیمه خرداد وارد مدار تولید می‌ شوند

محسن طرزطلب مدیر عامل برق حرارتی گفت: حداکثر تا نیمه خرداد تمامی واحد‌های برق حرارتی وارد مدار تولید می‌شوند.

تمامی نیروگاه‌های حرارتی تا نیمه خرداد وارد مدار تولید می‌ شوند
کد خبر: 478378
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۵۷:۴۳

اعتمادآنلاین| محسن طرزطلب مدیر عامل برق حرارتی در حاشیه مراسم رونمایی از روتور توربین نیروگاه بعثت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این روتور برای اولین بار توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی در داخل کشور ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او یادآور شد: روتور ساخته شده در گذشته از شرکت جنرال الکتریک آمریکا تهیه می‌شد که متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران توانستند طراحی، ساخت و انجام تست‌های مربوطه روتور را با موفقیت انجام دهند.


طرزطلب با اشاره به اینکه این روتور به زودی در نیروگاه بعثت تهران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: این نیروگاه دارای سه واحد بخار 82.5 مگاواتی است که این روتور در یکی از این واحد‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه این روتور با یک‌سوم هزینه نمونه خارجی خود ساخته شده است، اضافه کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران آماده است تا در تمامی 129 نیروگاه و 583 واحد تولید برق حرارتی کشور اگر روتوری دچار مشکل شود آن را تعمیر کرده و یا روتور جدیدی را بسازد.

او با اشاره به اینکه تاکنون حدود 61 هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 8 هزار مگاوات از برنامه تعمیرات پیش‌بینی شده برای پیک تابستان امسال باقی مانده است که در اردیبهشت‌ماه 7 هزار مگاوات از این عدد انجام خواهد شد. از نیمه خرداد ماه به طور کامل برای تامین برق مورد نیاز تابستان امسال آماده خواهیم بود. ​

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها