مجلس یازدهم و رویاپردازی برای انتقام همه‌جانبه از روحانی و دولت/ محمدحسن آصفری: طرح تحقیق و تفحص از ریاست جمهوری در قالب 9 سوال تدوین شد/ بعد از خروج روحانی و تیم او از پاستور، مجلس یازدهم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در قالب 9 سؤال تهیه و تنظیم شده است که تعداد زیادی از نمایندگان هم آن را امضا کرده‌اند و در روزهای آینده بررسی‌‌های آن صورت می‌گیرد.

مجلس یازدهم و رویاپردازی برای انتقام همه‌جانبه از روحانی و دولت/ محمدحسن آصفری: طرح تحقیق و تفحص از ریاست جمهوری در قالب 9 سوال تدوین شد/ بعد از خروج روحانی و تیم او از پاستور، مجلس یازدهم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد
کد خبر: 478612
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تحقیق و تفحص از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی (شستا) به منظور بررسی درآمدها و هزینه‌کردهای آنها به صورت جدی در دستور کار نمایندگان در روزهای آینده قرار دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری هم اخیراً از سوی من تهیه و تدوین شده است و بنا داریم در این تفحص نقش منتسبین به رئیس جمهور در مذاکرات برجام را بحث و بررسی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در قالب 9 سؤال تهیه و تنظیم شده است که تعداد زیادی از نمایندگان هم آن را امضا کرده‌اند و در روزهای آینده بررسی‌‌های آن صورت می‌گیرد و نمایندگان مجلس بنا دارند با این تحقیق و تفحص نقش رئیس دفتر سابق رئیس جمهور در حوزه‌های اقتصادی و سایر مسائل دیگر مورد بررسی قرار گیرد. همچنین از دیگر اهداف بررسی تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری می‌توانم به بررسی بودجه‌ها و اعتبارات این نهاد و هزینه‌کرد آن و چرایی افزایش این بودجه اشاره کنم.

آصفری اظهار کرد: بودجه‌ها و اعتباراتی که در اختیار نهاد ریاست جمهوری که همواره مورد سؤال و ابهام جامعه بوده است این در حالی است که افزایش اعتبارات و بودجه این نهاد در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی افزود: عملکرد برخی مجموعه‌های تحت نظر نهاد ریاست جمهوری هم از دیگر موضوعاتی است که نمایندگان بنا دارند ابعاد مختلف آن در تحقیق و تفحص از این نهاد روشن شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری حتی بعد از پایان دولت ادامه خواهد داشت و بعد از خروج حسن روحانی و تیم او از پاستور، مجلس یازدهم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

آصفری گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بایستی درباره تمامی جزئیات و اقدامات و عملکردها و هزینه‌کردهای خود در نهاد ریاست جمهوری پاسخگو باشند. باید مشخص شود که منتسبین به رئیس جمهور و دفتر رئیس جمهور در طی سال‌های اخیر در نهاد ریاست جمهوری چه می‌کردند و توضیح دهند که بازرسی نهاد ریاست جمهوری در طی سال‌های اخیر چه عملکردی را داشته است و نقش مدیران این نهاد در وضعیت اقتصادی کشور چگونه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها