اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مجلس:

به عملکرد زاکانی ایراد وارد است/ نباید چون در مجلس هستیم امکانات کامل را برای خودمان مهیا کنیم/ به دولت ایراد می گیریم اما در مجموعه خودمان پرداختی‌های غیر شفاف داریم

نماینده گرمسار در مجلس گفت: وقتی به دولت می‌گوییم که باید فعالیت های خود را در یک اتاق شیشه ای انجام دهد، واجب است که خومان هم در یک اتاق شیشه باشیم، به دولت ایراد می گیریم که چرا فلان مجموعه شفاف کار نمی کند و پرداختی های روشنی ندارد آن وقت در مجموعه خودمان پرداختی های غیر شفاف را می شنویم.

به عملکرد زاکانی ایراد وارد است/ نباید چون در مجلس هستیم امکانات کامل را برای خودمان مهیا کنیم/ به دولت ایراد می گیریم اما در مجموعه خودمان پرداختی‌های غیر شفاف داریم
کد خبر: 478630
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مجلس، در رابطه با «گزارش قرائت شده مرکز پژوهش های مجلس در صحن علنی مجلس توسط علیرضا زاکانی» گفت: هیئت امنای مرکز پژوهش ها متشکل از اعضای هیئت رئیسه مجلس است، یکی از نهادهایی که کارها در آن درست پیش می رود و نظارت صحیح باید در آن صورت بگیرد مرکز پژوهش ها است. با توجه به مسئولیت نمایندگی باید به مردم پاسخگو باشیم، مرکز پژوهش های مجلس متعلق به مردم و نمایندگان است، وکلای ملت باید از کم و کیف آن مطلع باشند.

او ادامه داد: زمانیکه به کوچک سازی دولت تاکید داریم و از گسترده بودن وزارت خانه ها گلایه مند هستیم نباید مجموعه ای در درون مجلس افسار گسیخته به دنبال فربه کردن مرکز پژوهش ها باشد حتی اگر هیئت امنا، چنین اقدامی را انجام می دهد کار درستی نیست. موازی کاری هایی که صورت می گیرد اشتباه است، مرکز تحقیقات اسلامی در قم یک مجموعه قوی است که کارها به انها سپرده شده است، اینکه به صورت ویدیو کنفرانسی از قالیباف اجازه ای اخذ شده تا مرکزی موازی در قم بنا شود، نمی تواند ملاک باشد، باید صورت جلسه شود و به سمع و نظر نمایندگان برسد سپس قابلیت اجرایی پیدا می کند. مگر چه می خواهیم که مرکز تحقیقات اسلامی قم با تجربه و توانایی که دارد نمی تواند در اختیار ما قرار دهد که شعبه موازی با آن، با 11 نیرو آغاز به کار کرده است؟! نباید تشکیلات های موازی ایجاد شود.

مطهری گفت: ایراد به عملکرد زاکانی وارد است، باید از نخبگانی که در مجموعه حضور دارند و اقداماتی را انجام داده اند کمال استفاده را انجام داد، جذب نیرو، بودجه و تشکیلات و اعتبارات زیان آور است، زاکانی ادعا می کند 225 نیرو دارد و هنوز 25 نیروی دیگر لازم دارد، ایشان می تواند به سازمان ها، وزارت خانه ها و ادارات اجرایی کشور سر بزند، ببیند که چطور با یک سوم نیرو کار انجام می دهند، سیستم های اجرایی با مظلومیت و بدبختی و بدون نیرو فعالیت می کنند. بنا نیست با ساختار و سازمان کامل کار انجام دهیم و چون در مجلس هستیم امکانات کامل را برای خودمان مهیا کنیم، می توانیم همین را در اختیار سیستم اجرایی بگذاریم و هزینه های مجموعه مرکز پژوهش ها را کاهش دهیم باید با کمترین امکانات و نیروی انسای بهره برداری حداکثری را ببریم.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: چرا زمانی که ساختار 5 معاونت نیاز دارد اما برای 14 معاونت حکم زده شده است؟ اگر مجوز دارند مستندات را ارائه دهند در غیر این صورت تخلف محسوب می شود. گزارش مرکز پژوهش ها که در صحن قرائت شد نتوانست ابهامات را برطرف کند زیرا یک گزارش کلی بود.


مطهری گفت: وقتی به دولت می گوییم که باید فعالیت های خود را در یک اتاق شیشه ای انجام دهد، واجب است که خومان هم در یک اتاق شیشه باشیم، به دولت ایراد می گیریم که چرا فلان مجموعه شفاف کار نمی کند و پرداختی های روشنی ندارد آن وقت در مجموعه خودمان پرداختی های غیر شفاف را می شنویم. مرکز پژوهش ها موظف است همه مواری را که با پول، افزایش و توسعه مجموعه و وسعت ساختار و سازمان مرتبط است را شفاف کند.

نماینده مردم گرمسار بیان کرد: تخصص نمایندگان در حوزه های مختلف است اما در مرکز پژوهش ها تعدادی آدم نخبه مطالب را کارشناسی می کنند که برای کشور و مجلس یک برکت محسوب می شود، مرکز پژوهش ها ضرورت مجلس است که باید با کمترین هزینه و نیروی انسانی و با کمترین جهت گیری سیاسی، کار کند.

مطهری اظهار کرد: هیئت رئیسه نباید هزینه اضافی بتراشد، مرکز پژوهش ها باید دم دست مجلس باشد و در درون مجلس مستقر شود، حتی اگر شده باید یک پارکینگ را در مجلس به مرکز پژوهش ها اختصاص دهند.

گفتنی است؛ اخیرا نماینده مردم گرمسار در مجلس خواستار شفاف سازی در مورد عملکرد ساختار سازمانی مرکز پژوهش ها و همچنین اخباری مبنی بر پرداخت های نامتعارف و خارج از روابط استخدامی در این مرکز شده بود که در ادامه روز گذشته علیرضا زاکانی گزارشی درباره عملکرد این مرکز به نمایندگان، ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها