کد خبر: 478667
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

فیلیپین نظامیان خود را در دریای چین جنوبی مستقر کرد

رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین از استقرار کشتی های نظامی فیلیپین در دریای جنوبی چین خبر داد که از زمان رسیدن به قدرت و تعامل با چین روز به روز به دلیل بی میلی‌اش برای رویارویی با فعالیت های چین در آب های فیلیپین با انتقادات داخلی مواجه شده است. 

فیلیپین نظامیان خود را در دریای چین جنوبی مستقر کرد
کد خبر: 478667
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد کشتی‌های نظامی خود در دریای چین جنوبی را با هدف دفاع از مالکیت منابع نفتی موجود در قسمت مورد مناقشه این آبراه مستقر کرده است.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی «سی ان ای» سنگاپور، دوترته در حالی از استقرار کشتی های نظامی فیلیپین در دریای جنوبی چین خبر داد که از زمان رسیدن به قدرت و تعامل با چین روز به روز به دلیل بی میلی‌اش برای رویارویی با فعالیت های چین در آب های فیلیپین با انتقادات داخلی مواجه شده است.

در گزارش‌ها آمده است تنش‌ها از ماه گذشته پس از ورود صدها شناور چینی در «ویتسون ریف» در جزیره «اسپارتلی» که محل مناقشه چندین کشور از جمله فیلیپین و چین است بالا گرفت . پکن بارها در رد ادعای مانیل مبنی بر نظامی بودن شناورها اعلام کرده است که شناورهایش قایق های ماهیگیری بودند.

سخنان « دوترته » یک روز پس از رد شایعه ای از طرف بالاترین مقام نظامی این کشور منتشر شد که یک گروه شامل افراد ارتش در یک شبکه اجتماعی از رئیس جمهوریشان خواستند تا در برابر چین موضع گیری کند در غیر این صورت دیگر از وی پشتیبانی نمی کنند.

اما رییس جمهوری فیلبیپین با تاکید بر حفظ روابط دوستانه اش با چین گفت : اما چنانچه مسئله منابع طبیعی باشد اوضاع متفاوت می شود.

تنش های جدید در آب های دریای جنوبی چین تاکنون بارها به افزایش سطح هشدار در چندین کشور این منطقه منجر شده است.

ایالت متحده امریکا به عنوان مهم ترین متحد نظامی برای مستعمره پیشین خود یعنی فیلیپین، اخیرا به پکن برای عمل به تعهداتش با مانیل هشدار داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها