کد خبر: 478668
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

نماینده ویژه محمود عباس:

امکان تعویق انتخابات در فلسطین وجود دارد

نبیل شعث نماینده شخصی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین‌الملل با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی گفت: در صورت عدم برگزاری انتخابات در قدس، خبری از انتخابات نخواهد بود.

امکان تعویق انتخابات در فلسطین وجود دارد
کد خبر: 478668
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده شخصی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین الملل با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی گفت که رژیم صهیونیستی همچنان از پاسخ به درخواست رام الله برای برگزاری انتخابات در قدس خودداری می‌کند، لذا امکان تأخیر در برگزاری انتخابات وجود دارد.

به گزارش ایرنا، «نبیل شعث»خواستار برگزاری انتخابات در قدس اشغالی شد و اعلام کرد که در صورت عدم برگزاری انتخابات در قدس، خبری از انتخابات نخواهد بود.

شعث که با روزنامه النهار لبنان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: عدم موافقت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس، باعث خواهد شد درخواست تل آویو برای جداسازی قدس از فلسطین، به نوعی تحمیل شود.

دیروز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که به برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی در موعد مقرر در سرتاسر اراضی فلسطینی از جمله قدس پایبند است.

محمود عباس در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح در شهر رام الله اظهار داشت که تماس‌های زیادی با بسیاری از کشورها و طرف‌ها از جمله سازمان ملل، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برقرار کرده و خواستار اعمال فشار این طرف‌ها بر رژیم صهیونیستی و ممانعت از مانع‌تراشی آن بر سر راه انتخابات در فلسطین شده است.

عباس تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تا این لحظه پاسخی به درخواست فلسطینیان در رابطه با برگزاری انتخابات در قدس نداده است.

صحبت از احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات در حالی است که دیروز (سه شنبه) یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلام فلسطین (حماس) با هشدار نسبت به برخی زمزمه ها برای به عقب انداختن انتخابات گفت که این جنبش به هیچ عنوان انتخابات را به عقب نمی اندازد .

او که نامش اعلام نشددر خصوص بحث به تعویق انداختن انتخابات پیش روی فلسطین و وجود توافق قبلی با فتح، به پایگاه خبری عربی 21 گفت : هیچ توافقی بین حماس و فتح یا هر طرف دیگری برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات وجود ندارد و آماده سازی برای اجرای انتخابات شورای قانونگذاری در حال انجام است.

وی تأکید کرد: گفت وگو بین «صالح العاروری» معاون حماس و «جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی فتح در مورد نحوه انتخابات در هر سه مرحله انتخابات قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و انتخابات شورای ملی فلسطین ادامه دارد.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه این جنبش به هیچ عنوان انتخابات را به تعویق نمی اندازد، هشدار داد که از حق بیت المقدس و مردمش در انتخابات چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی افزود: همه باید به چگونگی برگزاری انتخابات در بیت المقدس اشغالی بیندیشند و حقایقی را در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل تحمیل کنند.

این مقام حماس تصریح کرد که روز انتخابات در فلسطین باید به صورتی باشد که روز درگیری با اشغالگران صهیونیست و نابودی تمام خواست های رژیم صهیونیستی برای اشغال بیت المقدس شود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال پیش فرمان ریاستی انتخابات عمومی در سرزمین های فلسطینی را صادر کرد.

بر اساس فرمان ریاستی محمود عباس، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز 22 ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 ژوئیه (9 مرداد) در سرزمین فلسطین برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از 15 سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کندکه مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفته است.

برخی ناظرین امور فلسطین می گویند، با توجه به بالا بودن احتمال شکست محمود عباس در انتخابات آینده ، رژیم صهیونیستی به شدت نگران قدرت گرفتن گروههای مقاومت است و دستگیری های اخیر اعضای حماس از سوی تل آویو هم در راستای همین نگرانی ارزیابی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها