محمدعلی وکیلی، نماینده سابق مجلس:

ظریف امید ناامید اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 است / لاریجانی در جریان اصلاح‌طلبی مخالفان زیادی دارد

محمدعلی وکیلی در خصوص کاندیداتوری ظریف در انتخابات 1400 گفت: در اینکه اصلاح‌طلبان خیلی به آمدن ظریف برای ریاست جمهوری امیدوار هستند شکی وجود ندارد و شاید ظریف تنها گزینه‌ای باشد که بتواند اردوگاه مایوس اصلاح طلبان را امیدوار و جمع آنها را حفظ کند؛ بنابراین او تنها ناجی اردوگاه اصلاح طلبان است.

ظریف امید ناامید اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 است / لاریجانی در جریان اصلاح‌طلبی مخالفان زیادی دارد
کد خبر: 478798
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درباره احتمال ورود محمدجواد ظریف به انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم که آقای ظریف باید به عواقب ریاست جمهوری در کشور توجه کند و بداند که از نظر شخصیتی هیچ نسبتی با کارکردهای صندلی ریاست جمهوری در کشور ندارد و به همین دلیل احتمالش بسیار ضعیف است که خود را وارد چنین معرکه و مهلکه‌ای کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وکیلی افزود: در اینکه اصلاح‌طلبان خیلی به آمدن ظریف برای ریاست جمهوری امیدوار هستند شکی وجود ندارد و شاید ظریف تنها گزینه‌ای باشد که بتواند اردوگاه مایوس اصلاح طلبان را امیدوار و جمع آنها را حفظ کند؛ بنابراین او تنها ناجی اردوگاه اصلاح طلبان است.

وکیلی در پاسخ به این سوال که اگر ظریف به انتخابات ریاست جمهوری وارد نشود چه کسی از سوی اصلاح طلبان وارد خواهد شد؟ گفت: الان به رغم اینکه اصلاح طلبان از نظر روش سیاست ورزی به یک نهاد اجماع سازی رسیدند، اما چون افرادی با ظرفیت تایید صلاحیت شدن را ندارند از همین رو می‌توان گفت که با توجه به وضعیتی که دارند چندان اقبال ندارند.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره احتمال رفتن جریان اصلاحات به سمت علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: ممکن است که بخشی از اصلاحات به سمت او بروند؛ البته او همانطور که در جریان اصولگرایی مخالفان بسیاری دارد در جریان اصلاح طلبی هم مخالفان بسیاری دارد؛ اما حتما بخشی از اصلاح طلبان ممکن است که به سمت ائتلاف با او بروند؛ اما او بسیار فرد محتاطی است و از همین رو تا لحظه آخر نمی‌توان پیش بینی کرد که وارد می‌شود یا خیر، اما اگر تصمیم به حضور بگیرد یعنی راه را برای خود هموار دیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها