کد خبر: 478800
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۳:۰۰
| |

واکنش دمشق به رویکرد خصمانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی در قبال سوریه

وزارت امور خارجه سوریه «اتخاذ رویکرد متجاوزانه در بیست و پنجمین اجلاس کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی» را به شدت محکوم کرد.

واکنش دمشق به رویکرد خصمانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی در قبال سوریه
کد خبر: 478800
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دمشق با محکوم کردن مصوبه اخیر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه، آن را سابقه‌ای خطرناک در تاریخ این سازمان توصیف کرد که مظهر یک رویکرد خصمانه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه سوریه " اتخاذ رویکرد متجاوزانه در بیست و پنجمین اجلاس کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی" را به شدت محکوم کرد.

بنا براین گزارش، اعضای سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز گذشته (چهارشنبه) در پی گزارش ادعایی مبنی بر مسئولیت نظام دمشق در چندین حمله با سلاح‌ شیمیایی، به سلب حقوق سوریه در این نهاد رای دادند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای افزود: کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده، انگلیس و فرانسه، فجیع‌ترین روش‌های اخاذی، تهدید، زورگویی و فشار را برای تصویب طرح غرب علیه سوریه طی یک اقدام خطرناک در تاریخ این سازمان به‌کار گرفتند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام در راستای حمایت مستقیم غرب از گروه‌های تروریستی در سوریه و ترغیب تروریست‌ها برای ادامه جنایات خود از جمله جنایات شیمیایی است.

خبرگزاری سانا به نقل از وزارت امور خارجه سوریه گفت، تنها 45٪ از 193 کشور عضو کنوانسیون منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به تصویب این طرح که آن را غیرقانونی توصیف کردند، رأی دادند. امری که "نشان دهنده این واقعیت است که این تصمیم بیانگر آرای اکثریت کشورهای عضو سازمان نیست و با رویه آنها در تصمیم‌گیری‌های همراه با اتفاق نظر از زمان تاسیس این سازمان تاکنون مغایرت دارد.

این وزارتخانه بیانیه خود را با تشکر از "بسیاری از کشورهایی که موضع صحیح را برگزیدند و به این طرح رأی ندادند و انواع فشارها و باج‌خواهی‌ها را رد کردند، پایان داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها