محمدکاظم جعفری، دبیر ستاد کرونای شهرستان گراش، خبر داد:

احضار 11 نفر از الاغ‌سواران خیابان‌های گراش به دادگاه

دبیر ستاد کرونای شهرستان گراش گفت: افرادی که در ساعت منع تردد شبانه اقدام به الاغ‌سواری در خیابان‌های گراش کرده بودند به جرم اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق انجام حرکات نامتعارف به دادگاه احضار شده‌اند.

احضار 11 نفر از الاغ‌سواران خیابان‌های گراش به دادگاه
کد خبر: 478835
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دو روز پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن صحنه‌هایی را نشان می‌داد که عده‌ای با سوار شدن بر الاغ و تردد در خیابان‌ها، قانون منع تردد شبانه را در گراش نقص کرده‌اند. انتشار این ویدئو واکنش‌هایی زیادی به دنبال داشت.

به گزارش تسنیم، محمدکاظم جعفری، دبیر ستاد کرونای شهرستان گراش با تاکید بر اینکه با افرادی که به هر شکل قانون منع تردد شبانه و دیگر تصمیمات ستاد کرونا را زیر پا بگذارند برخورد قانونی می‌شود، گفت: افرادی که در ساعت منع تردد شبانه اقدام به الاغ‌سواری در خیابان‌های گراش کرده بودند به جرم اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق انجام حرکات نامتعارف به دادگاه احضار شده‌اند.

محمدکاظم جعفری با بیان اینکه برخورد با چنین رفتار نامتعارفی این اطمینان را به مردم می‌دهد که مصوبات ستاد کرونا با جدیت پیگیری می‌شود و با هرگونه رفتاری که برهم‌زننده مصوبات باشد برخورد قاطع می‌شود، افزود: همین برخورد سریع و قاطع دادستانی شهرستان از تکرار چنین رفتاری نامتعارفی جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه منع تردد شبانه همچنان پابرجاست و هر شب به صورت میانگین 50 خودرو متخلف در گراش جریمه می‌شوند، گفت: تاکنون 20 واحد صنفی متخلف گروه 2، 3 و 4 مشاغل به دلیل عدم تعطیلی پلمپ شده‌اند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب گراش در این زمینه 11 نفر به دادگاه احضار شده‌اند و 3 نفر از آنها با قرار تامین کیفری بازداشت شده‌اند تا به اتهام آنها در دادگاه رسیدگی شود.

این افراد طبق قانون ماده 618 قانون مجازات اسلامی با اتهام "اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق انجام حرکات غیرمتعارف" روبه‌رو هستند که برای آنها مجازات حبس از 3 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته می‌شود.

شهرستان گراش در حال حاضر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و طبق گفته معاون درمان علوم پزشکی گراش در حال حاضر هر دو بخش کرونای بیمارستان این شهرستان تکمیل شده است.

سید جواد محقق با اشاره به افزایش موارد بستری بر اثر کرونا گفته است: متاسفانه بستری‌ها به شکل خانوادگی است که نتیجه برگزاری تجمعات خانوادگی و دورهمی‌ها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها