واردات واکسن توسط بخش خصوصی رانتی است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان ایرادات واردات واکسن توسط بخش خصوصی، گفت: واردات واکسن توسط بخش خصوصی این بستر را برای روحانی فراهم می کند که تمام بی کفایتی در واردات واکسن را به بخش خصوصی نسبت دهد.

واردات واکسن توسط بخش خصوصی رانتی است
کد خبر: 478891
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: اگر قصد بخش خصوصی کمک به دولت است این بخش می تواند از امکانات بیمارستان های خصوصی برای تزریق واکسن به مردم استفاده کند و یا شرکت های خصوصی که دارای زنجیره حمل و نقل سرد هستند برای توزیع مناسب واکسن به دولت کمک کنند که در این صورت است که کارهای با اندیشه خیر به دنبال مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی اتاق بازرگانی در مورد قیمت واکسن، بیان داشت: از بیان مطالبی مانند اینکه گفته می شود واکسن به قصد تزریق به جامعه کارگری وارد کشور می شود و قیمت آن نیز بین 200 تا 250 هزار تومان است و کارفرمایان این واکسن ها را خریداری کنند و به صورت رایگان در اختیار کارگران خود قرار دهند نه تنها حس خیرخواهی منتقل نمی شود بلکه بوی رانت و بازارسیاه از این مطالب و مسائل مطرح شده احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های واردکننده واکسن کرونای بخش خصوصی معرفی شوند، گفت: اتاق بازرگانی مگر می تواند تجارت کند؟ این شرکت ها هستند که تجارت می کنند بنابراین باید معلوم شود که کدام شرکت ها قرار است اقدام به واردات واکسن کرونا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه دولت اعلام کرد که شرکت های خصوصی برای واردات واکسن کرونا اقدام کنند، بیان داشت: البته تهیه واکسن توسط بخش خصوصی نیز تقریبا بعید به نظر می رسد زیرا واکسن در سطح دنیا در بین دولت ها مبادله می شود و اگر واکسنی در دنیا در بازار آزاد یافت شود عمدتا از کشورهایی است که سامان چندانی ندارد.

وی افزود: در یکی از کشورهای همسایه ایران به دلیل اینکه مردم این کشور به علت نااطمینانی از واکسن های موجود واکسن نزده اند اکنون واکسن برای خرید وجود دارد اما معلوم نیست که این واکسن ها از کجا آمده است و در چه زنجیره ای نگهداری شده و سلامت آن نیز قابل تضمین نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها