کد خبر: 478893
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۷
| |

آنالیزور فیفا: فوتبال ایران آینده خوبی دارد

فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و خوشحالم که در این کشور فوق‌العاده پروژه دارم.

آنالیزور فیفا: فوتبال ایران آینده خوبی دارد
کد خبر: 478893
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۷

اعتمادآنلاین| چند روز پیش طی خبری از سوی عنوان شد که گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس از سوی فیفا به عنوان مسوول آنالیز اکوسیستم فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، گابریل کالدرون پیگرینو پسر گابریل کالدرون سرمربی سابق تیم پرسپولیس به نمایندگی از فیفا به عنوان کارشناس فنی مسوول پروژه تجزیه و تحلیل اکوسیستم فیفا و رشد استعدادها در فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شده است.

کالدرون دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه پلی تکنیک مادرید است.

او در گذشته رئیس آکادمی رئال بتیس بوده و در حال حاضر مربی آکادمی فوتبال رئال مادرید است.

بدین ترتیب پسر سرمربی پیشین پرسپولیس و اسطوره فوتبال آرژانتین به عنوان مدرس تخصصی حوزه آکادمی و جوانان مسوولیت نظارت بر مربیان جوانان ایرانی را خواهد داشت.

در قالب این طرح فیفا مسوولیت چند کشور را به یک مدرس واگذار می‌کند. این انتخاب از سوی فیفا و مبتکر این پروژه در جهان آرسن ونگر انجام شده است.

گابریل گفت: در واقع وظیفه من بررسی فدراسیون با هدف شناسایی وضعیت فعلی فوتبال ایران است. هدف این پروژه شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیازها به منظور افزایش سطح رشد فوتبال در ایران است. پس از تجزیه و تحلیل، یک گزارش نهایی با شرح کامل وضعیت فوتبال آماده کرده و برخی برنامه های توسعه فنی را برای اجرای در سطح کشور پیشنهاد خواهم کرد.

وی افزود: پتانسیل بزرگی در ایران وجود دارد، بازیکنان سطح بسیار خوبی دارند، هواداران بسیار مشتاق و علاقه مند هستند و فوتبال، ورزش شماره یک کشور است.

در ایران چندین جلسه آنلاین خواهم داشت، اطلاعات زیادی را برای نوشتن گزارش جمع آوری و آن را قبل از تابستان آماده خواهم کرد. مطمئن هستم که ما با فدراسیون ایران کار بزرگی انجام خواهیم داد و بسیار خوشحالم که این پروژه را با این کشور فوق العاده انجام می‌دهم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها