«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سوپرلیگ همانند بازی نادال و فدرر است/ بدهکارترین تیم‌های اروپا به دنبال اجرای سوپرلیگ

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا این لیگ را به رقابت راجر فدرر و رافائل نادال در مسابقات تنیس تشبیه کرد. او همچنان بر برگزاری سوپرلیگ اصرار دارد و به منتقدان پیشنهاد داده تا ایده‌هایشان را درباره سوپرلیگ مطرح کنند.

سوپرلیگ همانند بازی نادال و فدرر است/ بدهکارترین تیم‌های اروپا به دنبال اجرای سوپرلیگ
کد خبر: 478954
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا این لیگ را به رقابت راجر فدرر و رافائل نادال در مسابقات تنیس تشبیه کرد. او همچنان بر برگزاری سوپرلیگ اصرار دارد و به منتقدان پیشنهاد داده تا ایده‌هایشان را درباره سوپرلیگ مطرح کنند.

پرز در جدیدترین صحبت‌هایش درباره سوپرلیگ اروپا اعلام کرده که این یک ایده عالی است و می‌تواند مشکلات مالی باشگاه‌ها را برطرف کند. ایده برگزاری سوپرلیگ چند سالی است که در میان آمده اما با شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی زیادی که این بیماری برای باشگاه‌های فوتبال به وجود آورد مدیران تیم‌های بزرگ اروپا به فکر عملی کردن این ایده افتادند. پرز در این باره گفته: «فوتبال باشگاهی نیاز فوری به تغییر دارد و سوپرلیگ می‌تواند همان تغییر باشد.»

باشگاه های اروپا - سوپر لیگ

هرچند تیم‌های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام، اتلتیکومادرید، اینترمیلان، میلان و یوونتوس از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند، اما رئیس باشگاه رئال مادرید هنوز امیدوار به برگزاری این رقابت‌هاست. او معتقد است سوپرلیگ همانند مسابقات مهم و گران‌قیمت تنیس است.

پرز به رسانه‌ها گفته: «اگر رافائل نادال و راجر فدرر با هم بازی کنند، تمام دوستداران تنیس به تماشای آن رقابت می‌نشینند. اما اگر نادال با نفر هشتادم جهان بازی داشته باشد، هیچ کسی آن دیدار را تماشا نمی‌کند.»

پرز معتقد است فوتبال باید تغییر کند و در این باره می‌گوید: «فوتبال باید تغییر کند. نسل هواداران فوتبال در حال تغییر است و آنها به دنبال چیزهای تازه هستند. فکر می‌کنم نسل جدید هواداران فوتبال به دنبال همان چیزی هستند که ما می‌خواهیم اجرا کنیم. اما یوفا نمی‌خواهد. سرگرمی‌ها و ورزش‌های مختلف نسل جدید را محاصره کرده و ما باید آنها را به تماشای فوتبال ترغیب کنیم. این کار تنها با انجام بازی‌های رقابتی و بزرگ صورت می‌گیرد. رسانه‌های تصویری هم بابت این نوع مسابقات پول زیادی پرداخت می‌کنند.»

بیانیه مشترک پرز و آنیلی

سوپرلیگ یک پروژه جاه‌طلبانه بود که به دست مالکان ثروتمند تیم‌های بزرگ اروپا طراحی شد. مالکانی که پول‌های کلان دارند و با برگزاری سوپرلیگ به دنبال درآمد بیشتر بودند.

پرز در این باره توضیح می‌دهد: «پروژه سوپرلیگ به دست افراد جدی و تاجرانی که به خوبی این دنیا را می‌شناسند امضا شده است. ما در ساعات گذشته توافق کردیم تا فعلاً صبر کنیم. ما تلاش می‌کنیم تا هدف از برگزاری این پروژه بزرگ را به هواداران و مدیران یوفا و فیفا توضیح دهیم. هرچند برای شنیدن ایده‌های جدید آماده هستیم و از آنها استقبال می‌کنیم.»

سوپرلیگ با اعتراض هواداران فوتبال و دخالت دولت بریتانیا و تهدیدهای یوفا و فیفا به حالت تعیلق درآمد و 10 تیم بزرگ اروپا از حضور در این پروژه انصراف دادند، اما پرز و لاپورتا، مدیران رئال مادرید و بارسلونا، هنوز امیدوار به زنده کردن دوباره سوپرلیگ هستند؛ پروژه‌ای اقتصادی که تنها چند تیم باشگاهی از آن منتفع می‌شدند و دیگر باشگاه‌های اروپایی در آن هیچ نقشی نداشتند. طبق اعلام رسانه‌های اروپایی، تیم‌هایی که به دنبال برگزاری سوپرلیگ بودند بدهی‌هایی کلان دارند و این رقابت‌ها می‌توانست آنها را از این شرایط اسفناک نجات دهد.

سوپر لیگ

طبق اعلام این رسانه‌ها، تیم بارسلونا بالغ بر یک میلیارد و 170 میلیون یورو بدهی دارد. بدهی رئال مادرید به بیش از 900 میلیون یورو می‌رسد. در میان تیم‌های سری آ ایتالیا اینتر با 630 میلیون یورو بیشترین بدهی را دارد و در انگلیس هم چلسی با یک میلیارد و 510 میلیون یورو و تاتنهام با یک میلیارد و 280 میلیون یورو بدهکارترین تیم‌های لیگ جزیره هستند.

1

شاید همین بدهی‌های کلان و سرسام‌آور باعث شده تا 12 تیم بزرگ اروپایی به صرافت برگزاری سوپرلیگ بیفتند. هرچند در ظاهر رئیس رئال مادرید می‌کوشد تا ایده سوپرلیگ را با جذب نسل جدید به فوتبال پیوند بزند، اما در پس تمام این صحبت‌ها منعفت مالی پنهان شده است. به خاطر همین منفعت مالی هم پرز و دوستانش به تلاش خود برای اجرایی شدن این طرح ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها