کد خبر: 478959
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۹:۲۲:۲۷
| |

چرا واکسن پولی کرونا ظلم است؟

آنچه درباره واکسن پولی گفته می‌شود یعنی هرج و مرج مطلق، یعنی وقاحت بی مرز و بی حسی کامل نسبت به ظلم و تبعیض. یعنی بی‌صداقتی، وقتی صحبت از قیمت‌های قابل پرداخت (200 تا 300 هزار تومان) برای اکثریت جامعه نگران می‌شود .

چرا واکسن پولی کرونا ظلم است؟
کد خبر: 478959
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۹:۲۲:۲۷

اعتمادآنلاین| حسین نورانی‌نژاد در یادداشتی نوشت:

به گزارش امتداد، جمعیتی مشخص، مثلن پنجاه میلیون نفر قرار است واکسن بزنند. واکسنی برای مساله حیات و نه عمل لوکس زیبایی. تعداد واکسن هم محدود است (منابع محدود). مثلن بیست میلیون واکسن داریم. هر یک دوز واکسنی که به هر دلیل غیر موجهی، قیافه بهتر، پارتی کلفت‌تر یا پول بیشتر به کسی داده شود، ظلم در حق فرد دیگری است که سهمش را به او داده‌اند.

حالا فرض کنید که تعداد واکسن، برابر تعداد افراد متقاضی و حتا بیشتر از تعداد آنهاست و محدودیت منابع نداریم. باز هر دقیقه از زمانی که به یکی به دلیل ناموجه، مثل پول یا زور بیشتر واکسن برسد، ظلم در حق کسانی است که به همان میزان، دیرتر واکسن می‌زنند.

آنچه درباره واکسن پولی گفته می‌شود یعنی هرج و مرج مطلق، یعنی وقاحت بی مرز و بی حسی کامل نسبت به ظلم و تبعیض. یعنی بی‌صداقتی، وقتی صحبت از قیمت‌های قابل پرداخت (200 تا 300 هزار تومان) برای اکثریت جامعه نگران می‌شود و این در واقع دست کردن در جیب مردم مضطر از سوی دولت و حکومتی است که همواره هزینه‌های مهم‌تری از کرامت و جان شهروندانش دارد. یعنی ظلم مطلق به آن طبقات به استضعاف کشانده‌ای که هزینه همین را هم ندارند.

بخش خصوصی اگر بلدتر از دولت در تامین و واردات واکسن است، خودش نباید صف را به هم بزند و حق فروش و توزیع داشته باشد. پای این مسئولیت ملی، تنبلی و فریب را کنار بگذارید. هر کاری جز واکسیناسیون رایگان، شفاف و بر اساس پروتکل‌های مشخص، یعنی ظلم در حق عده‌ای دیگر و عنوان قتل برای مرگ هر بیمار کرونایی دیگری که به دلیل این تبعیض، حقش به طور سیستماتیک خورده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها