نصرالله پژمان‌فر‌، رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

امضای توافق با ایران توسط چین از سر نیاز است

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: امضای توافق با ایران توسط چین از سر لطف نیست بلکه از سر نیاز این کشور به ایران است. امضای توافقنامه ایران و چین نشان‌دهنده آن است که ما امروز خود را به سطحی رسانده‌ایم که چین برای امضای توافقنامه و امضای قرارداد با ما احساس نیاز می‌کند.

امضای توافق با ایران توسط چین از سر نیاز است
کد خبر: 478969
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۷:۰۲:۱۵

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر‌، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت: امضای توافقنامه ایران و چین نشان‌دهنده آن است که ما امروز خود را به سطحی رسانده‌ایم که چین برای امضای توافقنامه و امضای قرارداد با ما احساس نیاز می‌کند.

به گزارش فارس، وی افزود: واقعیت امر این است که امروز کشورهای غربی دچار بحران شده‌اند و از شکل‌گیری قدرت‌های دیگری که در دنیا می‌توانند وجود داشته باشند احساس خطر می‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: اگر امروز چین به سراغ ایران آمده به این معنا نیست که ایران در موضع ضعف است بلکه توانمندی و قدرت ایران در منطقه شاید یکی از مهمترین انگیزه‌هایی است که چین را بر آن داشته تا پای این توافق بنشیند و آن را امضاء کند و امضای توافق با ایران توسط چین از سر لطف نیست بلکه از سر نیاز این کشور به جمهوری اسلامی ایران است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: امضای این توافقنامه به این معناست که ایران کشور مقتدری است و سیاست‌های داخلی و خارجی و بدون کمترین نقص به سمت عملیاتی شدن حرکت می‌کند و ایران مقتدر روز به روز اقتدار خودش را در منطقه و در عرصه بین‌الملل افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: ما از فرصت‌هایی مثل فرصت توافق با چین که قطعا در یک فضای تفاهمی با حفظ منافع دو کشور ادامه خواهد یافت ما با کشورهای متعدد دیگری از جمله کشور همسایه خودمان می‌توانیم توافق‌های زیادی را داشته باشیم و قطعا بازنده این بازی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها