حاجی پور:

اگر بازار تعطیل می‌شود، دریافت مطالبات بانک‌ها هم باید به تعویق بیفتد

رضا حاجی پور، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم به تعویق انداختن دریافت مطالبات مالی از کسبه و مغازه داران، عنوان کرد: اگر قرار است کسب و کارها و بازار تعطیل شود بانک هم باید تعطیل شوند، یعنی دریافت مطالبات مالی باید به تعویق بیفتد.

اگر بازار تعطیل می‌شود، دریافت مطالبات بانک‌ها هم باید به تعویق بیفتد
کد خبر: 479001
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۰۰:۳۴

اعتمادآنلاین| رضا حاجی پور، با اشاره به شرایط نامساعد کرونایی در کشور عنوان کرد: متاسفانه شرایط مساعد نیست، چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ به وضعیت کشورهای همسایه چون عراق نگاهی بیندازید واقعا نمی دانیم چرا در ایران چنین وضعیتی را شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به هر شکل موضوعی که روشن است این می باشد که همه ما باید به رعایت پروتکل های اجتماعی و توجه هرچه بیشتر به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا اهتمام بورزیم، اگرچه متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم بسیاری از این موارد رعایت نمی شود، برای مثال به تشکیل صف های مختلف و ترددها نگاهی بیندازید.

نماینده مردم آمل تاکید کرد: به هر شکل دولت باید به فکر اقدامی اساسی باشد، وقتی یک کاسب و مغازه دار باید اجاره مغازه بدهد، جنس خریده و چک صادر کرده است، چگونه شغل خود را تعطیل کند؟ اگر قرار است کسب و کارها و بازار تعطیل شود بانک هم باید تعطیل شوند، یعنی دریافت مطالبات مالی باید به تعویق بیفتد، این امر باید در حوزه مالیات ها از سوی دولت هم مورد توجه باشد یعنی صرفا پس از چند روز بازگشایی مغازه ها مطالبات مالیاتی خود را مطرح نکند و از کسبه حمایت کنند، از سوی دیگر خود مردم یعنی صاحب خانه و یا صاحب مغازه ها هم باید برای دریافت اجاره مراعات مستاجر را داشته باشند.


وی اضافه کرد: در واقع این موضوع یک زنجیره است، مغازه دار، ادارات، بانک، دولت و موجر و مستاجر همه همچون قطعات یک خودرو بهم متصل هستند، هر کدام بر دیگری تاثیر می گذارند، اگر قرار است یک مهره از حرکت بایستد دیگر مهره ها نیز باید از حرکت بایستند، در حوزه مطالبات مالی هم باید با انسانیت به هم رحم کنیم و در این شرایط به یکدیگر کمک کنیم، تا با امید به خدا این شرایط را کنترل کنیم و به یک وضعیت سالم و امن در حوزه بهداشت و درمان دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها