کد خبر: 479006
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۷:۴۰
| |

«گربه روی شیروانی داغ» بازسازی می‌شود/ اقتباس جدید آنتوان فوکوآ از داستان تنسی ویلیامز

«آنتوان فوکوا» نسخه جدید فیلم محبوب «گربه روی شیروانی داغ» با بازی به یادماندنی «پُل نیومن» نوشته «تنسی ویلیامز» را بازسازی می کند.

«گربه روی شیروانی داغ» بازسازی می‌شود/ اقتباس جدید آنتوان فوکوآ از داستان تنسی ویلیامز
کد خبر: 479006
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۷:۴۰

اعتمادآنلاین| «آنتوان فوکوا» نسخه جدید فیلم محبوب «گربه روی شیروانی داغ» با بازی به یادماندنی «پُل نیومن» نوشته «تنسی ویلیامز» زا بازسازی می کند.

به گزارش فارس، به نقل از ورایتی، آنتوان فوکوآ کارگردانی و تهیه کنندگی اقتباس سینمایی جدیدی از «گربه روی شیروانی داغ»، نگاه برنده جایزه پولیتزر «تنسی ویلیامز» به حرص و آز، خانواده و مرگ را بر عهده خواهد داشت.

آنتوان فوکوآ کارگردان «روز تعلیم» و «هفت باشکوه» با تهیه کنندگان «استیون سی برد» و «آلیا جونز-هاروی» این پروژه را پیش خواهند برد.

همین تیم در سال 2008 احیای همین نمایش را با اجرایی که 19 هفته به طور کامل فروخته شده در تاریخ به عنوان اولین تولید یک تیم تمام آفریقایی تباران آمریکا در تئاتر برادوری را به نام خود ثبت کرد. این نمایش همچنین در همان فصل رکورد بالاترین فروش تئاتر برادوی را به نام خود ثبت کرد.

این نمایش به کارگردانی دبی آلن به صحنه رف و «ترنس هوارد»، «آنیکا نونی رز»، «فیلیشیا راشاد» و «جیمز ارل جونز» در آن بازی کردند. این نمایش بر داستان شخصیتی با نام «برایک» متمرکز بود.

او یک ورزشکار بود که حالا الکلی شده و در نمی تواند زندگی زناشویی خود با شخصیت «مگی» را به درستی اداره کند. مگی و پدر بزرگ(بیگ ددی)، پدرسالار، روایت خانواده ای ثروتمند و مالک در آمریکا را روایت می کند.

سازندگان فیلم می گویند این فیلم "عناصر بازی را با خطوط داستانی جدید ترکیب کرده و آنها را به هم می بافد تا این تولید سینمایی را با جذابیت بر پرده سینما نمایش دهند.

پس از اجرای برادوی، برد و جونز-هاروی نمایش را به تئاتر «West End» لندن منتقل کردند و در آنجا جایزه لورنس اولیویه را برای بهترین احیای یک اثر از آن خود کردند. آدریان لستر در آن نمایش نقش «برایک» و سانا لاتان در نقش «مگی» بازی کردند.

فوکوآ در بیانیه ای گفت: آوردن چنین فیلمی تاریخی به صفحه نمایش افتخاری است که از داشتن آن در کنار استفان و آلیا احساس خوشحالی می کنم. آنها با دو صحنه موفقیت آمیز در «برادوی» و «وست اند» پایبندی خود را به این پروژه نشان داده اند و می دانند که برگردان این درام نمادین از تئاتر به سینما چه می خواهد.

«گربه روی شیروانی داغ» (Cat on a Hot Tin Roof) فیلمی به کارگردانی «ریچارد بروکس» است که در سال 1958 با شرکت «پل نیومن» و «الیزابت تیلور» بر پایه نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» اثر «تنسی ویلیامز» ساخته شده ‌است.

نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» برندهٔ جایزه «پولیتزر» شده‌ بود و «ریچارد ال. بروکس» و «جیمز پو»، اقتباس جدیدی از این داستان را برای فیلم آماده کردند. فیلم «گربه روی شیروانی داغ» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال 1958 شد.

داستان فیلم دربارهٔ مزرعه‌دار آمریکایی ثروتمندی است که بزودی خواهد مرد و خانواده اش قصد دارند این موضوع را از وی پنهان نگه دارند. او در ساعات پایانی عمر خود موفق می‌شود نگاه تازه‌ای به زندگی پیدا کرده و رابطه پسر و عروسش را اصلاح کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها