سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری نتفلیکس در تولید محتوا
نتفلیکس از سرمایهگذاری 17 میلیارد دلاری برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی در سال مالی 2021 خبر داد.
اعتمادآنلاین| طبق گزارش درآمد سه ماهه اول، نت فلیکس فاش کرد که امسال بیش از 17 میلیارد دلار برای محتوا هزینه خواهد کرد.
به گزارش فارس، به نقل از ورایتی، نتفلیکس از سرمای گذاری 17 میلیارد دلاری برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی در سال مالی 2021 خبر داد.
این شرکت در نامه خود به سهام داران گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تاخیرهای تولید ناشی از بحران همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 منجر به ایجاد حجم تولیدی قابل توجهی در 2021 خواهد شد که در نیمه دوم این سال میلادی با تعداد زیادی از فرنچایزها و تولید فیلم های شاخص و مهم همراه خواهیم شد.
در ادامه آمده: و در حالی که استفاده از واکسن ها در سراسر جهان بسیار نابرابر است، ما به استثنای برزیل و هند در همه بازارهای بزرگ با اطمینان به تهیه و تولید ایمن فیلم خواهیم پرداخت.
با فرض ادامه این روند، ما امسال بیش از 17 میلیارد دلار پول نقد برای محتوای خود هزینه خواهیم کرد و همچنان به ارائه طیف شگفت انگیزی از عناوین سینمایی و تلویزیونی، بسیار بیشتر از سال گذشته برای اعضای خود ادامه خواهیم داد.
این یک هزینه قابل توجه در مقایسه با هزینه استریمر نتفلیکس در سال 2020 با رقم 11.8 میلیارد دلار است، زیرا همه گیری کرونا باعث تاخیر در تولید در صنعت فیلم شده چراکه هزینه تولید محتوا در سال 2019 و قبل از بحران کرونا 13.9 میلیارد دلار بوده است.
نِتفلیکس یک پلتفرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای برتر آمریکایی است که مقر اصلی آن در لس گاتوس، کالیفرنیا است. نتفلیکس در سال 1997 توسط رید هستینگز و مارک راندولف در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تأسیس شد.
تجارت اصلی این شرکت یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که از طریق کتابخانهای از فیلمها و مجموعههای تلویزیونی، از جمله آنهایی که در داخل تولید میشوند، پخش آنلاین میکند.
در ژانویهٔ 2021، نتفلیکس به 203٫7 میلیون مشترک از جمله 66 میلیون نفر در ایالات متحده رسید. به جز سرزمین اصلی چین (به دلیل محدودیتهای محلی)، سوریه، کره شمالی و کریمه (به دلیل تحریمهای آمریکا) در سراسر جهان در دسترس است.
در سال 2020 گزارش شد که درآمد عملیاتی نتفلیکس 1٫2 میلیارد دلار است. دفاتر این شرکت در انگلستان، فرانسه، برزیل، هلند، هند، ژاپن و کره جنوبی است. نتفلیکس یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا (MPA) است که محتوا را از کشورهای سراسر جهان تولید و توزیع میکند.
مدل تجاری اولیهٔ نتفلیکس شامل فروش دیویدی و اجاره از طریق پست بود، اما هاستینگز حدود یک سال پس از تأسیس شرکت، فروش خود را رها کرد تا به کار اجاره دیویدی اولیه بپردازد.
نتفلیکس ضمن حفظ تجارت اجاره دیویدی و Blu-ray، تجارت خود را در سال 2007 با معرفی رسانههای جریاندار گسترش داد. این شرکت در سال 2010 با پخش جریانی قابل دسترسی در کانادا، و به دنبال آن آمریکای لاتین و کارائیب در سطح بینالمللی گسترش یافت.
نتفلیکس در سال 2013 با معرفی اولین سریالش، خانهٔ پوشالی وارد صنعت تولید محتوا شد.
از سال 2012، نتفلیکس بیشتر بهعنوان تهیهکننده و توزیعکنندهٔ سریال و فیلم تلویزیونی نقش فعالی داشته و به همین منظور، انواع محتوای «Netflix Original» را از طریق کتابخانهٔ آنلاین خود ارائه میدهد. تا ژانویه 2016، خدمات نتفلیکس در بیش از 190 کشور جهان در دسترس بود.
نتفلیکس حدوداً 126 سریال و فیلم اصلی را در سال 2016 منتشر کرد که بیش از هر شبکه یا کانال کابلی دیگری است.
تلاش آنها برای تولید محتوای جدید، تأمین حقوق محتوای اضافی و ایجاد تنوع در 190 کشور باعث شده است که این شرکت میلیاردها بدهی جمع کند: 21٫9 میلیارد دلار از سپتامبر 2017، از 16٫8 میلیارد دلار نسبت به سال قبل. 6٫5 میلیارد دلار از این بدهی بلند مدت و باقیماندهٔ آن در تعهدات بلند مدت است.
در اکتبر 2018، نتفلیکس اعلام کرد که برای کمک به تأمین محتوای جدید، 2 میلیارد دلار بدهی دیگر جمع میکند. در 10 ژوئیه سال 2020، نتفلیکس با سرمایهگذاری در بازار به بزرگترین شرکت سرگرمی/ رسانه ای تبدیل شد.
دیدگاه تان را بنویسید