غلامرضا نوروزی:

از همه المپین‌ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد که با وجود واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی، گرفتن تست سریع کرونا (رپید تست) از تمام آنها تا پیش از اعزام به المپیک در دستور کار است.

از همه المپین‌ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد
کد خبر: 479010
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۲۵:۵۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا نوروزی با تاکید بر اینکه مرحله نخست واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک با تزریق واکسن به ورزشکاران جامانده در حال پیگیری است، گفت: طبق استاندارد مربوط به واکسیناسیون کرونا از سه هفته دیگر واکسیناسیون المپین ها در مرحله دوم را آغاز می کنیم تا ایمنی ورزشکاران برای حضور در بازی های 2020 توکیو را به حداکثر برسانیم.

به گزارش مهر، وی در عین حال تصریح کرد: واکسیناسیون ورزشکاران درصد میزان ابتلای آنها به کرونا را کاهش می دهد اما با وجود انجام این اقدام طی دو مرحله، ایمنی بدن‌شان نسبت به کرونا و آلوده نشدن به این ویروس را صد درصد نمی کند. به همین دلیل کماکان ورزشکاران المپیکی باید پروتکل های بهداشتی که استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از مهمترین آنهاست را رعایت کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: با وجود اینکه واکسیناسیون دو مرحله ای مسافران توکیو به طور کامل انجام خواهد شد، گرفتن رپید تست یا همان تست سریع کرونا از این افراد را هم در برنامه داریم. این برنامه به خاطر همان موضوع عدم ایمنی صد درصدی ورزشکاران نسبت به کووید 19 - با وجود واکسیناسیون- و نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود. در واقع می‌خواهیم با انجام تست سریع، این اطمینان را پیدا کنیم که هیچ ورزشکاری آلوده نیست.

به گفته نوروزی، رپید تست کرونا از ورزشکاران المپیکی به فاصله دو سه هفته بعد از واکسیناسیون مرحله دوم آغاز می شود. گرفتن تست سریع از ورزشکاران به صورت رندم انجام می شود و احتمال اینکه تا زمان اعزام به توکیو در چند مرحله از یک ورزشکار انجام شود هم وجود دارد. این اقدامات به منظور در اختیار داشتن کاروانی پاک و عاری از آلودگی است.

وی تاکید کرد: دیگر اقدامی که برای داشتن کاروانی پاک باید انجام شود در زمینه دوپینگ است و کنترل آن در میان ورزشکاران؛ به همین منظور برنامه آموزشی آنتی دوپینگ را برای ورزشکاران داریم که با توجه به شرایط کرونایی کشور نسبت به همیشه متفاوت انجام خواهد شد. پیش از این آموزش دوپینگ و مبارزه با آن به صورت چهره به چهره انجام می شد اما حالا به صورت گروهی و وبینار نسبت به آموزش های دوپینگ و دانش افزایی افراد اقدام می کنیم. تاکیدمان این است که در صورت مهیا شدن شرایط حتما آموزش چهره به چهره را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه آموزش در صدر اقدامات‌مان برای کنترل دوپینگ قرار دارد، گفت: البته تست دوپینگ و مدیریت نتیجه آن را هم دنبال خواهیم کرد. نمونه گیری از المپین ها از سال گذشته در قالب نمونه گیری کلی از ورزشکاران در جریان مسابقات آغاز شد اما در فاصله زمانی باقی مانده تا المپیک، از هر یک از المپین ها در دو مرحله نمونه گیری خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه نمونه گیری از ورزشکاران المپیکی در جریان مسابقه و اردو یا خارج از آن انجام می شود، گفت: مدیریت نتیجه در مورد هر یک از تست ها را به گونه ای دنبال می کنیم که روند آن تا پیش از المپیک تمام شده باشد. در واقع نمونه ها را در کمترین فاصله زمانی ممکن برای آزمایشگاه کلن ارسال می کنیم تا بتوانیم درکوتاه ترین زمان نتیجه آن را دریافت کنیم. در کل اینکه تا پیش از اعزام ورزشکاران به توکیو باید نتیجه هر دو مرحله نمونه گیری انجام شده از آنها مشخص شده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها