کد خبر: 479024
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۴۲:۲۷
| |

دیمیتری مدودف:

روابط واقعی روسیه و آمریکا به دوران جنگ سرد بازگشته است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است روابط روسیه و آمریکا از رقابت به رویارویی تغییر کرده است.

روابط واقعی روسیه و آمریکا به دوران جنگ سرد بازگشته است
کد خبر: 479024
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۰۸:۴۲:۲۷

اعتمادآنلاین| دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای برای آژانس خبری ریانووستی به تنش‌های اخیر میان مسکو و واشنگتن پرداخت و گفت که روابط این دو کشور در واقع به دوران جنگ سرد بازگشته است و تحریم‌ها و درگیری‌های اخیر بین آن‌ها منجر به «بی ثباتی دائمی» جهانی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدودف در بخشی از این مقاله نوشت: طی چند سال گذشته، روابط روسیه و آمریکا از رقابت به رویارویی تغییر یافته است، در واقع به [روابط]دوران جنگ سرد بازگشته است. فشار تحریم‌ها، تهدید‌ها، رویارویی و درگیری، محافظت از منافع شخصی - اقدامات آنهاست که جهان را به سمت بی ثباتی دائمی سوق می‌دهد.

آمریکا بار‌ها روسیه را به دخالت در انتخابات و حملات سایبری متهم کرده است. در همین راستا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اقدام به تحریم 32 نهاد و فرد روسی کرد و 8 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرد.

مسکو نیز در واکنش تلافی جویانه دستور اخراج 10 دیپلمات آمریکایی را صادر کرد و از تحریم برخی شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه خبر داد.

همچنین به دنبال تحریکات آمریکا علیه روسیه، برخی از کشور‌های اروپایی از جمله جمهوری چک نیز با روسیه روابط دیپلماتیک خود را کمرنگ کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها