جستجو برای زیردریایی مفقود شده اندونزیایی/ 24 ساعت تا اتمام ذخیره اکسیژن باقی است

عملیات جستجو در آب‌های مشرف به سواحل اندونزی برای یافتن زیردریایی مفقود شده ارتش این کشور با اتمام قریب‌الوقوع ذخیره اکسیژن در این زیردریایی 44 ساله وارد مرحله حساسی شده است.

جستجو برای زیردریایی مفقود شده اندونزیایی/ 24 ساعت تا اتمام ذخیره اکسیژن باقی است
کد خبر: 479100
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۲:۲۰:۰۴

اعتمادآنلاین| رویترز در گزارشی اعلام کرد که هواپیماها و کشتی‌های امدادی روز جمعه به جستجو برای یافتن این زیردریایی در آب‌های شمال جزیره بالی ادامه دادند و این در حالیست که ظرفیت اکسیژن‌رسانی این شناور زیردریایی ارتش اندوزی حدود 24 ساعت دیگر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش یورونیوز فارسی، نیروی دریایی اندونزی روز چهارشنبه 21 آوریل از قطع تماس با زیردریایی «نانگالا-402» و مفقود شدن آن با 53 خدمه در جریان یک تمرین نظامی در آب‌های شمال جزیره بالی خبر داده بود.

عملیات جستجو برای یافتن این زیردریایی بلافاصله پس از اعلام خبر مفقود شدن آن آغاز شد اما تا روز جمعه، یک روز پیش از اتمام ذخیره اکسیژن موجود در این زیردریایی همچنان بدون نتیجه ادامه دارد.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی شامگاه پنجشنبه در پیامی ضمن تشویق امدادگران و گروه‌های جستجو برای به خرج دادن حداکثر تلاش جهت یافتن زیردریایی مفقود شده تاکید کرد که نجات جان 53 خدمه زیردریایی اولویت نخست برای کشورش محسوب می‌شود.

به گفته مسئولان دولتی و فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی ظرفیت اکسیژن رسانی زیردریایی مفقود شده که پیش‌ از عملیات برای استفاده خدمه کنترل و بازرسی شده بود ساعت 3 بعد از ظهر روز شنبه به اتمام خواهد رسید.


فرمانده کل نیروی دریایی اندونزی روز جمعه در سخنانی ابراز امیدواری کرد که عملیات جستجو پیش از پایان یافتن ذخیره اکسیژن به نتیجه برسد.


وی یادآور شد که هری ستیاوان فرمانده ناوگان زیردریایی اندونزی یکی از چهار سرنشین این زیردریایی است که جزو خدمه رسمی و همیشگی آن محسوب نمی‌شوند.

«نانگالا-402» یکی از پنج زیردریایی ارتش اندونزی است که سال 1977 در آلمان ساخته شد و سال 1981 به ناوگان زیردریایی این کشور اضافه شد.

این زیر دریایی 1395 تنی پیش‌تر یک دوره دو ساله مرمت و بهسازی را نیز طی سالهای 2010 تا 2012 در کره جنوبی پشت سر گذاشته است.

از سوی دیگر ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیم هوابرد را برای کمک به عملیات جاری جهت یافتن زیردریایی مفقود شده اندونزی به جزیره بالی اعزام می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از مفقود شدن زیردریایی «نانگالا-402» در جریان یک رزمایش نظامی تاکید کرد که به درخواست دولت اندونزی تیمی هوابرد را برای کمک به عملیات جستجو به منطقه اعزام خواهد کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار است روز جمعه با همتای اندونزیایی خود گفتگو کند تا ایالات متحده در صورت نیاز امکانات دیگری را برای پیش‌برد عملیات جستجو در اختیار این کشور قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها