کد خبر: 479101
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۲:۲۴:۴۴
| |

آمریکا:

موضع ما در قبال حماس و انتخابات فلسطین تغییری نکرده است

دولت آمریکا از واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون احتمال تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین خودداری کرد و گفت انتخابات یک مسئله داخلی است و به فلسطینیان مربوط می شود.

موضع ما در قبال حماس و انتخابات فلسطین تغییری نکرده است
کد خبر: 479101
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۲:۲۴:۴۴

اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار داشت که دولت آمریکا موضع ثابتی در این زمینه اتخاذ کرده که مفاد آن این است که برگزاری انتخاباتی دموکراتیک به دولت و ملت فلسطین مربوط می‌شود و یک مسئله داخلی است و به ما ربطی ندارد.

به گزارش ایسنا، با این حال، پرایس تصریح کرد که موضع آمریکا در قبال حماس همچنان ثابت مانده و تغییری نکرده و ما این جنبش را یک جنبش «تروریستی» می دانیم!

وی همچنین بر مخالفت واشنگتن با هر اقدامی که به تلاش‌های صورت گرفته برای پیشبرد راه حل تشکیل «دو کشور» ضربه بزند، تاکید کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا اعلام کرد که به احتمال 90 درصد تعویق انتخابات در فلسطین صورت بگیرد اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان تا این لحظه تصمیمی در این باره نگرفته هرچند فشارها بر او از سوی برخی طرف‌ها هر لحظه بیشتر می‌شود.

منابع فلسطینی و اسرائیلی نیز به پایگاه خبری عبری زبان «والا» گفته‌اند که احتمالا عباس طی روزهای آتی تعویق انتخابات را اعلام کند و این موضوع بسیار جدی است.

از سوی دیگر جنبش حماس اعلام کرده به هیچ عنوان با تعویق انتخابات ولو برای یک روز موافق نیست.

علاوه بر این جنبش «فتح» بر برگزاری انتخابات شورای قانون گذاری در موعد مقرر تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها