کد خبر: 479138
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| زندانی بی‌گناه آمریکایی باید هزینه زندانش را هم بپردازد

دیوید جونز که 14 ماه به دلیل یک اشتباه زندانی شده بود منتظر دریافت غرامت در ازای از دست دادن خانه، خودرو، کار و از همه مهم‌تر آبرو و دوستانش بود اما در حین خروج از زندان با فاجعه دیگری مواجه شد.

دور دنیا| زندانی بی‌گناه آمریکایی باید هزینه زندانش را هم بپردازد
کد خبر: 479138
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مرد آمریکایی که به اشتباه 14 ماه را در زندان سپری کرده بود هنگام آزادی با فاکتور چهار هزار دلاری هزینه اقامت در زندان مواجه شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه «لکسینگتون هرالد لیدر» (Lexington Herald-Leader) در این باره نوشت، دیوید جونز که 14 ماه به دلیل یک اشتباه زندانی شده بود منتظر دریافت غرامت در ازای از دست دادن خانه، خودرو، کار و از همه مهم‌تر آبرو و دوستانش بود اما در حین خروج از زندان با فاجعه دیگری مواجه شد.

به نوشته این روزنامه، آنچه که جونز انتظار نداشت فاکتور چهار هزار و هشت دلاری بود که مسئولان زندان روبه‌روی او گذاشتند و اعلام کردند هزینه‌های اقامت او در زندان است.

این فاکتور نیز همانند دیگر اقداماتی که طی 14 ماه گذشته علیه این مرد اعمال شده بود در چارچوب قوانین جاری در یکی از ایالت‌های آمریکا به او ارائه ‌شد.

به گفته قاضی دادگاه، قانون ایالت کنتاکی زندگی در زندان را صرفاً منحصر به گناهکارانی که دستگیر می‌‌شوند نکرده است.

جونز پیش از این به اتهام بارگذاری یک فیلم مستهجن در فضای مجازی که گفته شده از طریق آی‌پی دستگاه مودمش انجام گرفته شناسایی شد و از آنجا که در دستگاه‌های الکترونیکی‌ این مرد هیچ مدرکی دال بر اثبات جرم او یافت نشد، تنها به دلیل نداشتن مبلغ کفالت، راهی زندان شد.

اما وقتی متخصصان بعد از ماه‌ها بررسی به این نتیجه رسیدند که احتمالاً یکی از همسایه‌ها از طریق هک کردن مودم جونز این جرم را مرتکب شده، او آزاد شد ولی هنگام بیرون رفتن از زندان مجبور شد برای تکمیل روند آزادی خود هزینه اقامت در زندان را بپردازد.

اداره زندان 35 دلار هزینه یک شب اقامت در اتاق‌های زندان و 10 دلار هم بابت خدمات روزانه از او دریافت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها