کد خبر: 479145
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۴:۲۲:۲۴
| |

دادستانی:

مالک کارخانه قند ورامین موظف به راه‌اندازی مجدد آن است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت: بر اساس مفاد قرارداد واگذاری کارخانه قند به بخش خصوصی، مالک موظف است تولید را ادامه دهد و حق تغییر کاربری آن را ندارد از این رو مقدمات راه‌اندازی مجدد این کارخانه فراهم شده است.

مالک کارخانه قند ورامین موظف به راه‌اندازی مجدد آن است
کد خبر: 479145
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۴:۲۲:۲۴

اعتمادآنلاین| علیرضا شمس گفت: کارخانه قند ورامین با قدمتی بالغ بر 80 سال، نه تنها یک کارخانه تولیدی، که بخشی از هویت شهرستان ورامین به حساب می‌آید، منطقه ای که با وسعت 23 هکتار که در سال 1382 و در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی به قیمت 4 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: بر اساس بند 14 قرارداد واگذاری کارخانه قند به بخش خصوصی به صراحت آمده است که مالک جدید حق تغییر کاربری و یا تعطیلی کارخانه را ندارد و باید فعالیت آن ادامه پیدا کند که در عمل این اتفاق پس از واگذاری رخ نداد و بارها کارخانه تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

وی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر لزوم حمایت از بخش تولید و ممانعت از تعطیلی واحدهای فعال و پیگیری راه‌اندازی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل، دستگاه قضا در ورامین نیز به موضوع کارخانه قند ورود کرد تا زمینه فعالیت مجدد آن فراهم شود.

شمس تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد تخصصی و بازدید مسوولان استانی و کشوری از این کارخانه، مقرر شد که مالک بار دیگر به راه‌اندازی کارخانه قند اقدام کند و در حال حاضر مراحل به روزرسانی ادوات و تجهیزات کارخانه و آماده سازی برای راه‌اندازی مجدد آن در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: مالک هم اکنون با هزینه‌ای 8 میلیارد تومانی در صدد راه اندازی مجدد کارخانه قند است که بر اساس تعهد، 200 نفر را مشغول به کار کرده و ظرفیت تولید را به 70 تن در روز افزایش دهد.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین افزود: این کارخانه کمتر از یک ماه دیگر فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند

اهمیت معماری ساختمان قدیمی کارخانه قند ورامین موجب شد که نام آن در هفتم مهر 1381 با شماره 6146 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها