مدیرکل هدایت نیروی کار خبر داد:

پرداخت بیش از 9هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده

 مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون 9 هزار و 212 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده پرداخت شده که این رقم معادل 67 درصد درخواست ثبت شده در سامانه کارا است.

پرداخت بیش از 9هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده
کد خبر: 479158
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۴:۵۳:۲۹

اعتمادآنلاین| با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها دولت برای حمایت از کسب وکارها پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده را در دستور کار قرار داد و در این راستا 14 رسته اصلی و 850 زیررسته شناسایی شد.

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده متفاوت بود و مقرر شد واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند به ازای هر نیروی انسانی 16 میلیون تومان و واحدهای فعال اما متضرر از کرونا مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. نرخ سود تسهیلات نیز 12 درصد است.

«حسین محمودی» مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون روز جمعه درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از زمان شروع ثبت نام (بیستم اردیبهشت ماه 99) تا کنون 513 هزار و 545 فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال 953 هزار و 581 نفر انجام شده است.

وی افزود: تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر 17 هزار و 677 میلیارد تومان است که 9 هزار و 212 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون گفت: ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا تا 15 اسفندماه 99 بود، اما در آخرین جلسه کارگروه اقتصادی کرونا مقرر شد دستگاه‌های بخشی و متولی حوزه‌ها و وزارت تعاون بررسی و آسیب شناسی کنند و گزارش خود درباره ادامه روند پرداخت تسهیلات را ارائه کنند.

وی اظهارداشت: در فاز دوم حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا، دولت تصمیم گرفت از سه گروه؛ رسته فعالیت مربوط به ورزش و جوانان، حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری به صورت بنگاه محور حمایت کند و ثبت نام تا 20 دی ماه سال گذشته ادامه داشت و در جلسات اخیر نیز در این خصوص رایزنی شد تا حمایت‌ها ادامه یابد و پیش بینی می‌کنم با توجه به شرایط موجود این روند ادامه یابد.

محمودی گفت: برای استان خوزستان نیز در روزهای پایانی اسفند 99 دستورالعمل ویژه‌ای پیش‌بینی شد و براین اساس تا پایان اردیبهشت ماه تمام مشمولان در استان‌ها می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

این مقام مسوول بیان کرد: 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده پیش بینی شده بود که 46 درصد آن (معادل 9 هزار و 212 میلیارد تومان) پرداخت شده است.

وی افزود: 67 درصد تسهیلات درخواستی کرونا مشاغل آسیب دیده پرداخت شده است.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون درباره زمان بازپرداخت تسهیلات، گفت: طبق آخرین مصوبه کارگروه اقتصادی کرونا، برای کسب و کارهای حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش از اردیبهشت امسال بود البته در کارگروه پیشنهاد شده که 6 ماه دیگر استمهال شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست مشاغل رسمی بازپرداخت از مهرماه 1399 و مشاغل رسمی از آبان ماه 99 تعیین شد و هم اکنون انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها