تفاهم نامه استانداری تهران و نیروهای مسلح جهت رصد ساخت وسازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از نظام‌مندی مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ای میان استانداری تهران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت رصد وضعیت ساخت و سازها بر مبنای عکس‌های هوایی به امضاء رسیده است؛ قطعا این اقدامات جهت پایش مستمر از عرصه و صیانت از اراضی و منابع ملی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می‌گیرد.

تفاهم نامه استانداری تهران و نیروهای مسلح جهت رصد ساخت وسازهای غیرمجاز
کد خبر: 479204
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۲۳:۴۴

اعتمادآنلاین| عبدالرضا چراغعلی، با اشاره به امضاء تفاهم نامه میان استانداری تهران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و تاثیر این همکاری در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران با پیچیدگی های موجود در این حوزه گفت: استان تهران با 13 هزار کیلومتر مساحت و اراضی خاص کشور جایگاه مهمی در زمینه حفظ اراضی دارد؛ لذا با توجه به حساسیت استان تهران و تاکید دولت بر لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، اهمیت محیط زیست و کنترل پروژه‌های عمرانی و نظارت دقیق بر حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تفاهم نامه میان استانداری تهران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت رصد وضعیت ساخت وسازها بر مبنای عکس های هوایی به امضاء رسیده است؛ قطعا این اقدامات جهت پایش مستمر از عرصه و صیانت از اراضی و منابع ملی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می گیرد.

باید جهت صیانت از محیط زیست و منابع ملی که برای ما به امانت گذاشته شده است همه نقش موثر داشته باشیم در این راستا هر کدام از دستگاه های تخصصی باید تدبیر و برنامه اجرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید در جهت افزایش سطح آگاهی مردم در حفاظت از محیط زیست، صیانت از حریم رودخانه و همچنین نسبت به محیط پیرامون حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی موثر فرمانداری ها و ارائه گزارش هفتگی آنها در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: کمیسیون ماده 99 که مسئول رسیدگی به تخلفات هستند توسعه یافته و به 16 شهرستان ارتقاء یافته است علاوه بر این 8 قاضی برای سرعت بخشیدن به اقدامات این حوزه مشخص شده اند.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ارائه آموزش به شوراها برای بهرمندی از ظرفیت آنها در جهت حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: بهره گیری از اعضای شورای کارآمد در آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستاها بسیار مهم است، باید تلاش کنیم تا از کارآمدی، بالندگی، و اقدامات موثر شوراها و توفیقاتی که می تواند جنبه آموزشی عمومی داشته باشد، استفاده کنیم تا به این ترتیب شوراهایی با ظرفیت های بالا شکل بگیرند و در جهت حل مشکلات مردم از آنها بهترین بهره را گرفت.

وی افزود: امروز به خوبی می دانیم شوراها در چه بخش و زاویه ای نیاز به آموزش های ضروری دارند و در ارتباط با این موضوع باید با آنها تبادل نظر انجام شود تا بهترین آموزش ارائه شود. باید عملکرد گذشته شوراها ارزیابی شود؛ آنجایی که کارنامه قابل قبول است قدردانی شود و آنجایی که نقدهایی وجود دارد با پذیرفتن آنها در جهت حل و فصل آنها حرکت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها