پنتاگون:

القاعده هنوز برای نیروهای آمریکایی در افغانستان تهدید است

پنتاگون در گزارش خود با عنوان "تقویت امنیت و ثبات در افغانستان" به کنگره آورده است: شاخه منطقه‌ای القاعده با نام "القاعده در شبه قاره هند" تهدیدی علیه پرسنل آمریکایی و متحدان این کشور افغانستان آن هم از طریق ارتباطاتش با فرماندهان محلی طالبان محسوب می‌شود.

القاعده هنوز برای نیروهای آمریکایی در افغانستان تهدید است
کد خبر: 479244
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پنتاگون در گزارشی به کنگره اعلام کرد، القاعده هنوز هم از طریق ارتباطاتش با طالبان برای پرسنل آمریکایی در افغانستان تهدید به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون در گزارش خود با عنوان "تقویت امنیت و ثبات در افغانستان" به کنگره آورده است: شاخه منطقه‌ای القاعده با نام "القاعده در شبه قاره هند" تهدیدی علیه پرسنل آمریکایی و متحدان این کشور افغانستان آن هم از طریق ارتباطاتش با فرماندهان محلی طالبان محسوب می‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را پس از 20 سال تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی تایید کرد. بایدن همچنان بر این اصل استوار است که هدف اصلی حمله آمریکا به افغانستان در نوامبر 2001 جلوگیری از حملات بیشتر تروریستی علیه آمریکا بوده که به این هدف رسیده است.

در گزارش پنتاگون به کنگره همچنین آمده که القاعده در افغانستان دیگر آنطور که باید مثل گذشته توانایی ندارد با این حال هشدار داده که این گروه تروریستی هنوز می‌تواند در افغانستان به پرسنل آمریکایی حمله کند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: رهبران اصلی باقی مانده القاعده تهدید محدودی برای نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در افغانستان هستند چون رهبران در اصل بر بقا تمرکز می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها