آمادگی کامل چین برای راه‌اندازی ایستگاه فضایی

ایستگاه فضایی «تیان گونگن» چین متشکل از یک کابین مرکزی و دو کابین آزمایشگاهی است و در عین حال چین قصد دارد بر اساس نیازهای تحقیقاتی و علمی خود، کابین‌های دیگری را نیز به این مجموعه بیافزاید.

آمادگی کامل چین برای راه‌اندازی ایستگاه فضایی
کد خبر: 479254
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر پروژه فضاپیمای سرنشین دار چین اعلام کرد: کابین محوری ایستگاه فضایی «تیان گونگ» چین با نام "تیان هه" و موشک حامل آن به مرکز پرتاب ماهواره ون چانگ استان «هایی نان» منتقل شده و قرار است تدارکات پرتاب این کابین به فضا انجام شود.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، ایستگاه فضایی "تیان گونگ" چین متشکل از یک کابین مرکزی و دو کابین آزمایشگاهی است و در عین حال چین قصد دارد بر اساس نیازهای تحقیقاتی و علمی خود، کابین های دیگری را نیز به این مجموعه بیافزاید.

قرار است کابین مرکزی ایستگاه فضایی چین در نیمه اول سال جاری به فضا پرتاب شود و در سال 2022 نیز دو کابین آزمایشگاهی دیگر این ایستگاه به فضا پرتاب خواهند شد.

وزن کل ایستگاه فضایی تیان گونگ حدود 100 تن است و قابلیت آن را دارد که 3 فضانورد به صورت دائمی و حداکثر 6 فضانورد به طور موقت در آن مستقر شوند. عمرِ در نظر گرفته شده برای این ایستگاه 15 سال است.

چین بتازگی از اعزام 12 فضانورد این کشور به فضا تا دو سال دیگر خبر داده بود.

چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پرتاب ماهواره است، طوری که تا کنون فقط از نوع ماهواره موقعیت یاب بیدو، 35 ماهواره به فضا پرتاب کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها