کد خبر: 479338
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۰:۲۸:۲۳
| |

سراسر استان گیلان به‌جز شهرستان رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی است

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا در اماکن سرپوشیده استان 10 درصد افزایش یافته است.

سراسر استان گیلان به‌جز شهرستان رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی است
کد خبر: 479338
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۰:۲۸:۲۳

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا در اماکن سرپوشیده استان 10 درصد افزایش یافته است.

او افزود: بر این اساس رعایت شیوه نامه بهداشتی در اماکن سرپوشیده به حدود 74 درصد در هفته گذشته رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در اماکن باز و غیرسرپوشیده این مراعات همچنان زیر 60 درصد است، گفت: این میزان خیلی پایین است در حالی که باید به بیش از 90 درصد افزایش یابد.

حیدرزاده، با تاکید بر اینکه باید در فضا‌های باز نیز ماسک استفاده شود، افزود: استفاده از آن هم باید صحیح انجام شود و جابه جایی ماسک، پایین بردن آن از روی صورت و بردن روی چانه و گردن و بازگرداندن آن خود می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.

او با بیان اینکه از ساعت 18 پنجشنبه گذشته در 24 ساعت 150 بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، گفت: همچنین در دو هفته اخیر 800 بیمار جدید سرپایی نیز شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: هم اکنون 960 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌های گیلان بستری بوده که حدود 110 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

حیدرزاده تصریح کرد: به جزء شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد بقیه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها