همزمان با پیشروی‌ ارتش یمن مطرح شد:

درخواست واشنگتن برای توقف درگیری‌ها در مارب / انصارالله: عربستان در تبادل اسرا کارشکنی می‌کند

تیموتی لیندرکینگ، نماینده آمریکا در یمن گفت، یک میلیون تن در استان مارب به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند و باید درگیری‌ها فورا متوقف شود. این اظهارات درست زمانی مطرح می شود که طبق اعلام یک منبع نظامی، انصارالله پیشروی‌هایی در این شهر داشته و پایگاههای غرب مارب را دست گرفته است.

درخواست واشنگتن برای توقف درگیری‌ها در مارب / انصارالله: عربستان در تبادل اسرا کارشکنی می‌کند
کد خبر: 479342
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با پیشروی نظامی انصارالله در استان مأرب، واشنگتن خواهان توقف درگیری‌ها در این استان شد. همچنین انصارالله یمن، عربستان را به سنگ اندازی در مسیر تبادل اسیران با دولت مستعفی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تیموتی لیندرکینگ، نماینده آمریکا در یمن گفت، یک میلیون تن در استان مارب به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند و باید درگیری‌ها فورا متوقف شود.

این اظهارات درست زمانی مطرح می شود که طبق اعلام یک منبع نظامی، انصارالله پیشروی‌هایی در این شهر داشته و پایگاههای غرب مارب را دست گرفته است.

رسانه‌های وابسته به انصارالله هم اعلام کردند، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان پایگاه‌های غرب مأرب را 16 مرتبه هدف گرفته است.

از سوی دیگر، عبدالقادر المرتضی، مسوول پرونده اسرا در جنبش انصارالله گفت، دلیل رکود در پرونده اسرا این است که گروه‌های متجاوز نمی‌خواهند وارد یک تبادل همه جانبه اسرا شوند.

وی افزود، ریاض تمامی عملیات تبادل اسیران که با میانجیگری های داخلی انجام می شود، ممنوع کرده و در برابر اجرای توافقنامه‌هایی که با نظارت سازمان ملل حاصل شده، سنگ اندازی می‌کند.

هادی هیج، رئیس کمیته مذاکرات اسیران در دولت مستعفی یمن نیز در توییتی نوشت که به ساز و کار روشنی از دفتر مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن نیاز است و دولت مستعفی برای اجرای این اقدام در ماه رمضان آماده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها