نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

اسرائیل قدس را پادگان نظامی کرده است / برگزاری انتخابات در قدس یک ضرورت است

محمد أشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تجاوزات اسرائیل در قدس را محکوم کرد و آن را «تروریسم سازمان یافته» توصیف کرد که هدف از آن یهودی سازی شهر قدس است.

اسرائیل قدس را پادگان نظامی کرده است / برگزاری انتخابات در قدس یک ضرورت است
کد خبر: 479344
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، از جامعه‌ جهانی خواست وارد مداخله شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، محمد أشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد و آن را «تروریسم سازمان یافته» توصیف کرد که هدف از آن یهودی سازی شهر قدس است.

وی همچنین تاکید کرد، برگزاری انتخابات در قدس، بیش از هر زمان دیگری «ضرورت» دارد.

أشتیه از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشر خواست این تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم و برای فراهم کردن زمینه برای حمایت بین‌المللی از فلسطینیان تلاش و همکاری کنند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین شجاعت قدسی‌ها و مقابله قهرمانانه آنها با شهرک‌نشینان و سربازان رژیم صهیونیستی و همچنین به شکست کشاندن طرح‌هایی که هدف آن تحمیل تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است را ستود.

در همین راستا، محمد أشتیه ضمن تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی «یک ضرورت ملی و سیاسی» است، اظهار داشت، این امر تنها به تعداد رأی دهندگان و حق آنها برای مشارکت در انتخابات بستگی ندارد بلکه به اعتراف صهیونیست‌ها به اینکه قدس و قدسی‌ها بافت سیاسی و ملی فلسطین هستند، بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: ما به برگزاری انتخابات در تمامی اراضی فلسطین اشغالی مصمم هستیم زیرا این امر به خاطر تجدید دموکراسی، به نفع فلسطین است.

در همین راستا، شورای ملی فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نزاع و درگیری‌ در شهر قدس که بار دیگر توسط قهرمانان این شهر آغاز شد در پاسخ به جنایت‌های نژادپرستانه روزانه رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی شهرک‌نشینان در حق اهالی شهر قدس است که از زمان فرارسیدن ماه مبارک رمضان این جنایت‌ها افزایش یافته است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: مقامات رژیم صهیونیستی شهر قدس، پایتخت ابدی کشور ما را به میدان جنگ و محله‌های آن را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده و اهالی شهر قدس را طرد و موانع آهنی در میدان‌ها نصب، به نمازگزاران تعدی می‌کنند و مانع از ورود آنها به مسجد الاقصی می‌شوند.

شورای ملی فلسطین در بیانیه خود خواستار یکپارچه‌سازی تمامی انرژی‌ها و توانمندی‌ها و رد هر آنچه که باعث تضعیف جبهه مقابله با اشغالگران و جنایت‌های آن می‌شود، شد.

روز پنجشنبه گذشته، بیش از 100 تن از اهالی شهر قدس در درگیری با نیروهای اشغالگر در محله‌های شهرک «القدیمه» در شهر قدس زخمی شدند.

روز جمعه نیز ده‌ها تن از شهرک نشینان افراطی به منازل فلسطینیان در محله «الشیخ جراح» یورش برده و به سمت آنها سنگ پرتاب کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها