حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی:

اجماع اصول‌گرایان بر سر رئیسی است / رهبری نسبت به هیچ‌ کسی در خصوص انتخابات اظهارنظر نمی‌کند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: تا الان هیچ کسی از اصول‌گرایان نتوانستند اجماع کلی داشته باشند. همین مسئله که یک عدم اجماع روی فردی غیر از آقای رئیسی امکان‌پذیر نشده است دلیل روشنی است بر این که درخواست اصولگرایان از ایشان جدی است. بنابراین از نظر اصول‌گرایان اجماع و موفقیت در آقای رئیسی متعین است.

اجماع اصول‌گرایان بر سر رئیسی است / رهبری نسبت به هیچ‌ کسی در خصوص انتخابات اظهارنظر نمی‌کند
کد خبر: 479355
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی درباره دیدار سید ابراهیم رئیسی و رهبر معظم انقلاب گفت: ما هم از رسانه ها شنیده ایم. دیدار ممکن است صورت گرفته باشد اما اینکه این دیدار انتخاباتی باشد صحت ندارد. فعلاً هیچ خبری از این منعکس نشده است.ژ

به گزاشر مدارا، وی ادامه داد: در حال حاضر حدس و گمان ها خیلی زیاد است و می خواهند به نحوی هر کسی را که مطرح برای ریاست جمهوری است به رهبری نسبت دهند که این کار خلاف است و رهبری نسبت به هیچ کسی اظهارنظری در خصوص مسئله ریاست جمهوری انجام نمی دهند و همیشه همینطور بوده است. منتهی یک عده ای می خواهند بهره ببرند. یک این که با این نوع خبرسازی ها فرد اگر آمد آن را به رهبری نسبت دهند و اگر نیامد هم به رهبری نسبت دهند که رهبری منع کرده است. در کل به نظر می رسد که موارد خاصی که دفتر رهبری هم آن را منعکس و اعلام می کند، بقیه خبرها را نمی توان درست دانست و نمی توان از نظر صحت آن حسابی روی آن باز کرد. اگر دفتر رهبری خود چنین چیزی را اعلام کند می توان روی صحت آن اطمینان داشت ولی در غیر این صورت بقیه بیشتر استفاده و بهره برداری های سیاسی است.

وی در پاسخ به این پرسش، دلیل این بهره برداری ها چیست؟ تاکید کرد: می خواهند موفقیت یا عدم موفقیت یک فرد را در انتخابات به حساب رهبری بگذارند. نکته دیگر این که فردی را نامزد رهبری تلقی کنند که این هم باز یک اشکال اساسی است. هزینه نیامدن را به عهده رهبری بگذارند. مثل این خبری که درباره سید حسن خمینی نقل شده است. این موارد بدین مفهوم است که رهبری مانع آمدن فردی شدند در حالی که مانع چیز دیگری بوده است، نه این که ربطی به رهبری داشته باشد. در مجموع فقط بهره برداری های شخصی یا جناحی است که از این مسئله انجام می شود.

او درباره ورود رییسی به کارزار انتخابات گفت: تا الان هیچ کسی از اصولگرایان نتوانستند اجماع کلی داشته باشند. همین مسئله که یک عدم اجماع روی فردی غیر از آقای رئیسی امکان پذیر نشده است دلیل روشنی است بر این که درخواست اصولگرایان از ایشان جدی است. اگر که قرار باشد جریان مدیریت کشور به دست کسانی بیفتد که تغییر جدی را در این مسیر ایجاد کنند و همگرایی و همراهی با سیاست های کلان نظام و رهبری تحقق یابد طبیعی است زمینه موفقیت اصولگرایان فراهم می شود و در تعدد و تکثر نامزد موفقیتی وجود ندارد. در امکان رای آوری غیر از آقای رئیسی هم طبیعی است که این مسئله محقق نمی شود. بنابراین از نظر اصولگرایان اجماع و موفقیت در آقای رئیسی متعین است.

ترقی بیان کرد: هر چه تکثر بیشتر باشد احتمال عدم موفقیت در غیر آقای رئیسی را بیشتر می کند. آن چه مسلم است تکثر در غیر از آقای رئیسی متعدد و فراوان است و این تکثر همان سرنوشت در سال 92 را رقم می زند. بنابراین هر چه این نوع تکثر ایجاد می شود و خطر عدم توافق روی نامزدهای غیر آقای رئیسی بیشتر می شود، ضرورت آمدن آقای رئیسی افزایش می یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها