کد خبر: 479436
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰
| |

محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری:

تحول در وزنه‌برداری زنان ایران قابل تحسین است

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: وقتی از پیشرفت وزنه‌برداری ایران صحبت می‌شود، به این نکته تاکید می‌کنم که این دختران با چهار سال تجربه با قهرمانان بزرگی از ژاپن، چین و دیگر کشورها رقابت کرده و این موضوع قابل تحسین است.

تحول در وزنه‌برداری زنان ایران قابل تحسین است
کد خبر: 479436
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، با بیان اینکه تحول در وزنه‌برداری ایران قابل انکار نیست اظهار کرد: چه کسی باور می‌کند که دختران وزنه‌بردار ایران با 2 سال تجربه با بزرگانی از ژاپن،‌ چین، ازبکستان و کشورهای دیگر رقابت کنند. این یک تحول در ورزش و سرعت این تحول زیاد است. این کار جای تحسین دارد و می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی ختم شود. وزنه‌برداری ایران در آغاز راه است و می‌تواند به اهداف بزرگی در بخش زنان برسد.

به گزارش ایرنا، تغییر و تحول در فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری یکی دیگر از مباحث مورد نظر دبیر کل IWF بود. او در این زمینه گفت: قبل از اینکه مدیران ارشد فدراسیون جهانی انتخاب شوند باید اساسنامه این فدراسیون در کنگره تصویب شود. ما برای تدوین اساسنامه از تمام کشورهای عضو نظر خواستیم و پیشنهادات را نیز می‌پذیریم. بعد از دریافت پیشنهادات، پیش نویس تدوین و در اختیار کشورهای عضو قرار می‌گیرد. بعد از بررسی نهایی در کنگره عمومی در اساسنامه تصویب و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در ماه اکتبر ساز و کارهای مربوط به انتخابات برگزار خواهد شد و تا در نهایت بتوانیم رییس این فدراسیون را انتخاب کنیم.

جلود با اشاره به تهدید کمتیه بین‌المللی المپیک نیز ابراز کرد: بله IOC انتظاراتی از ما دارد که باید برآورده کنیم. المپیک توکیو برای رشته وزنه‌برداری خیلی مهم و نسبت به ادوار گذشته حساسیت بیشتری روی آن است و امیدوارم تست مثبت دوپینگ در توکیو نباشد که نظر کمیته بین‌المللی المپیک را بر گرداند. دوپینگ به خط قرمز ما و کمیته بین‌المللی المپیک تبدیل شده است.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در پایان با اشاره به شانس آسیایی‌ها برای تصاحب کرسی‌ ریاست فدراسیون بین‌المللی تصریح کرد: چرا که نه ما هم تلاش می‌کنیم. همانگونه که ورزشکاران در روی تخته برای رسیدن به مدال تلاش می کنند ما نیز برای رسیدن به صندلی ریاست و کرسی‌های دیگر تلاش خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها