کد خبر: 479448
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۵:۰۵
| |

هنوز ممنوعیت واردات کالاهای هندی ابلاغ نشده/ تاثیر کرونا بر تراز تجاری ایران-هند

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند اظهار داشت: هنوز هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه جلوی واردات کالاهای هندی گرفته شود ابلاغ نشده است و هنوز اخباری مبنی بر آن وجود ندارد.

هنوز ممنوعیت واردات کالاهای هندی ابلاغ نشده/ تاثیر کرونا بر تراز تجاری ایران-هند
کد خبر: 479448
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۵:۰۵

اعتمادآنلاین| پرهام رضایی در مورد تاثیر شیوع اپیدمی کرونا هندی در این کشور بر مراودات بین ایران و هند اظهار کرد: هنوز هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه جلوی واردات کالاهای هندی گرفته شود ابلاغ نشده است و هنوز اخباری مبنی بر آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، وی با تاکید بر احتمال تاثیر شیوع این ویروس در هند بر واردات از این کشور گفت: شیوع این ویروس در هند در مراودات ایران با این کشور تاثیر گذار است چراکه کارخانجات هندی تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفتند و پرسنل آنها درگیر این بیماری شده‌اند ولی هنوز چنین تاثیر گذاشته نشده و به نظر می‌رسد که این مسئله زمان بیشتری ببرد.

رضایی در ادامه افزود: تراز تجاری با این کشور قطعاً تحت تاثیر قرار می‌گیرد و روند کاهشی پیدا خواهد کرد چرا که سیستم کاری هندی‌ها مختل شده است. امیدوار هستیم که با قرنطینه‌هایی که در هند جریان دارد اوضاع در این کشور تحت کنترل درآید و به شرایط عادی باز گردد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند در ادامه تصریح کرد: من بعید می‌دانم که ممنوعیتی برای واردات کالاها از هند به کشور ایجاد شود چراکه این موضوع مسبوق به سابقه نیست و تاکنون ممنوعیت کالایی به علت کرونا از هیچ کشوری وجود نداشته است حتی در مورد چین هم در ابتدای شیوع کرونا چنین اتفاقی نیافتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها