معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تکذیب تصویب افزایش 25 درصدی سقف مجاز اجاره‌بها/ جزییات وام کمک اجاره اعلام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز هیچ نرخی برای افزایش اجاره‌بها تصویب نشده‌ است.

تکذیب تصویب افزایش 25 درصدی سقف مجاز اجاره‌بها/ جزییات وام کمک اجاره اعلام می‌شود
کد خبر: 479452
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۷:۰۱

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان درباره افزایش سقف 25 درصدی بهای اجاره که از سوی رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام شده‌است، اظهار داشت: هنوز هیچ نرخ مجازی برای افزایش اجاره‌بها مصوب نشده‌است و نمی‌دانیم مبنای محسابه 25 درصد اعلام شده چیست.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه چه موضوعاتی برای تعیین نرخ اجاره‌بها مد نظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای تعیین سقف نرخ اجار‌ه‌بها موضوعات متعددی در نظر گرفته می‌شود. مجموعه مطالعاتی است که توسط کارشناسان این حوزه انجام و منجر به پیشنهاد یک نرخ می‌شود و این پیشنهادات در جلسات کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوعاتی مانند بهای ملک، نرخ تورم، توان پرداخت و درآمد خانوار، مقتضیات مربوط به مسائل بهداشتی و شرایط کرونا و... مجموع این مسائل نرخ مجاز سقف اجاره‌بها را تعیین می‌کند.

محمودزاده با اشاره به بررسی وام کمک ودیعه مسکن در فصل جابه جایی مستاجران گفت: بررسی وام کمک ودیعه مسکن با نرخ و شرایط جدید در جریان است و به زودی نتیجه اعلام می‌شود. درباره وام ودیعه اعدادی اعلام شده اما در حد پیشنهادات است و هنوز عددی به تصویب نرسیده‌ است.

وی گفت: سال گذشته بیش از 330 هزار نفر برای دریافت وام کمک ودیعه به بانک‌ها معرفی شدند که از این بین بیش از 220 هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها