کد خبر: 479465
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

آغاز میانجیگری بین المللی بین حماس و اسرائیل/ بی محلی تشکیلات خودگردان به خواسته تل‌آویو

میانجیگری بین المللی میان حماس و اسرائیل با هدف آرام کردن وضعیت در اراضی فلسطینی آغاز شده است. تل آویو از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته امنیت را در قدس برقرار کند اما تشکیلات خودگردان پاسخ نداده و بر خواسته خود برای برگزاری انتخابات در قدس و اینکه مخدوش کردن هویت عربی قدس مردود است، تاکید کرده است.

آغاز میانجیگری بین المللی بین حماس و اسرائیل/ بی محلی تشکیلات خودگردان به خواسته تل‌آویو
کد خبر: 479465
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع فلسطینی از آغاز میانجیگری طرف‌های بین المللی برای ممانعت از تشدید درگیری در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه کان گزارش داد، میانجیگری بین المللی میان حماس و رژیم صهیونیستی با هدف آرام کردن وضعیت در اراضی فلسطینی آغاز شده است.

یک منبع بین المللی مدعی شد "تشدید درگیری در قدس تنها به نفع حماس است و حضورش را در قدس و کرانه باختری تقویت می کند".

همچنین منابع المیادین صبح امروز شنبه گزارش دادند، رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته امنیت را در قدس برقرار کند اما تشکیلات خودگردان پاسخ نداده و بر خواسته خود برای برگزاری انتخابات در قدس و اینکه مخدوش کردن هویت عربی قدس مردود است، تاکید کرده است.

همزمان، نیروهای اشغالگر صهیونیستی موج سرکوب اهالی قدس، راهپیمایی‌های حمایتی از آنها در قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری را شروع کردند و درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر رخ داد.

شهر قدس از چند روز پیش شاهد درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی است. این درگیری‌ها صبح جمعه به اوج خود رسید.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمار نهایی زخمی شدگان در درگیری‌ها به 105 تن رسیده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما درگیری‌ها میان فلسطینی‌های قدس و نیروهای رژیم صهیونیستی را که به مسجد الاقصی تجاوز کرده‌اند، پیگیری می‌کنیم. آنچه در قدس رخ می‌دهد تأکیدی بر ماهیت عربی، اسلامی و فلسطینی این شهر است و امکان ندارد شهر قدس را به دست اشغالگران و سیاست‌های فاشیستی آن‌ها بسپاریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها