کد خبر: 479484
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

هنرپیشه‌های آلمان «مرکل» را دست انداختند

بازیگران برجسته سینما و تلویزیون، از جمله ویکی کریبس، اولریش توکور، فولکر بروخ، و یان یوزف لیفرز، مجموعه‌ای از فیلم‌های کنایه آمیز را با تمسخر اقدامات جدید قرنطینه در آلمان منتشر کردند، که باعث واکنش همکاران و حمایت راست گرایان افراطی شد.

هنرپیشه‌های آلمان «مرکل» را دست انداختند
کد خبر: 479484
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آلمان در حالی که به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان در حوزه پزشکی و تولید دارو شناخته می‌شود، این روزها یکی از کشورهای بحران زده کرونا محسوب می‌شود و همواره خبرهایی مبنی بر اعتراضات مردمی نسبت به چگونگی مدیریت این بحران در رسانه ها دیده می شود.

به گزارش فارس، این اعتراضات با موج جدید شیوع ویروس کرونا به هنرپیشه های سرشناس این کشور کشیده شده و این هنرمندان که از پایگاه و محبوبیت مردمی برخوردار هستند به صورت هماهنگ ویدیوهایی اعتراضی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که با بازتاب گسترده ای در این کشور همراه بود.

انتقاداتی که به صورت کنایه ای و بعضا تمسخرآمیز، مدیریت این بحران را به مسولان این کشور اروپایی گوشزد می کند. در این بین برخی جناح های فعال سیاسی آلمان نیز به حمایت و تشویق این اعتراضات پرداختند.

حدود 50 هنرپیشه مشهور آلمانی و آلمانی زبان از جمله ویکی کریبس (رشته خیال)، اولریش توکور (زندگی دیگران)، ولکر بروخ (بابل برلین)، هایکه ماکاتش (عشق، در واقع) و ستاره های تلویزیونی مانند «جان جوزف» Liefers ،«مرت بکر» و «اولریک فولکرتس» ویدیوهای کوتاهی را منتشر کردند که در آن با حالتی به شدت کنایه آمیز و تمسخرگونه از محدودیت های شدیدتر کرونایی حمایت می کنند.

بروخ مستقیم به دوربین و با کنایه و تمسخر گفت: من قبلا می ترسیدم، اکنون ترس من کم شده و از همین می ترسم، و از سیاستمداران آلمانی می خواهم که ترس ما را برگردانند!

«یان یوزف لیفرز»، یکی از مشهورترین بازیگران تلویزیونی آلمان و ستاره سریال پرطرفدار جنایی «Tatort»، هم به صورت کنایه ای از رسانه های آلمانی بخاطر حفظ سطح خطر و هشدار همه گیری کرونا با این جمله که «دقیقاً در همان جایی که متعلق به آن است(ویروس کرونا)، یعنی در اوج قرار دارد» تشکر کرد.

وی در ادامه از رسانه ها و دولت آنگلا مرکل آلمان (با تمسخر) برای نادیده گرفتن توصیه های دانشمندان برنده جایزه نوبل در اعمال اقدامات حفاظتی کووید 19 تشکر کرد.

این ویدیوها روز پنجشنبه در حالی که برلین اقدامات و مقررات جدید سراسری را با هدف کاهش پیشرفت ویروس همه گیر کرونا در آلمان تصویب کرد، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سطحی گسترده منتشر شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها