علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

نتیجه مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد / تصمیمات هیئت مذاکره‌کننده در وین بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه تحریم‌ها برداشته شود و راستی‌آزمایی آن توسط ایران انجام پذیرد. نتیجه این سیاست‌ها و مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیرتر می‌شوند.

نتیجه مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد / تصمیمات هیئت مذاکره‌کننده در وین بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد
کد خبر: 479491
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۴:۲۴:۳۵

اعتمادآنلاین| عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کل تصمیماتی که در وین گرفته می‌شود باید بر اساس اصل 77 قانون اساسی در مجلس تصویب شود گفت: تصمیمات هیئت مذاکره کننده بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد.


به گزارش تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+4 در وین، اظهار داشت: اقدام راهبردی، راستی آزمایی را در حوزه لغو تحریم ها به مجلس سپرده است، بنابراین بحث هایی که در وین مطرح است، که برخی از تحریم ها برداشته شود و برخی نیز برداشته نشود، این موارد خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده باید در چارچوب قانون مجلس موضوعات را پیگیری کند، افزود: قانون را همه باید رعایت کنند، دولت نمی تواند خلاف قانون عمل کند، مذاکرات نیز باید پیرامون رفع همه تحریم ها و راستی آزمایی انجام گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در همین راستا ادامه داد: باید همه تحریم‌ها برداشته شود و راستی آزمایی آن توسط ایران انجام پذیرد تحریم‌ها هم شامل تمامی تحریم‌های ترامپ، اوباما، ثانویه و اولیه می‌شود؛ این سیاست قطعی ایران است.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تخصصی اعلام کرده که راستی آزمایی رفع تحریم‌ها بین 3 تا 6 ماه زمان می‌خواهد این حرف کارشناسان است و نمی‌شود بگویند که چند ساعته راستی آزمایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: علاوه بر آن کلیه تصمیماتی که در وین اتخاذ شود، براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و بدون شک تصمیمات هیات بدون تصویب در مجلس وجاهت قانونی نخواهد داشت.

نماینده محلات در مجلس بیان کرد: در اصل 77 قانون اساسی آمده است که تمامی تفاهم نامه ها باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد و اصل 125 هم به طور شفاف می‌گوید که اگر دولت بخواهد قراردادی را صورت دهد باید تصویب مجلس را بگیرد.

حجت الاسلام سلیمی اظهار کرد: نتیجه این سیاست‌ها و مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیرتر می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها