کد خبر: 479534
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۲:۰۰
| |

آخرین اخبار از شکنجه دو کولبر ایرانی توسط پلیس ترکیه/ وکیل دو مرد ایرانی: فاعلان این حادثه باید در مقابل دادگاه حساب پس بدهند/ دو مرد ایرانی در کجا شکنجه شدند؟ + عکس

هفته گذشته دو کولبر کرد ایرانی در ترکیه مورد شکنجه قرار گرفتند. در حالی که یکی از این کولبرها به نام حسن کوچه لانو جان خود را از دست داد، کولبر دیگر بهنام صمدی در ایران تحت درمان قرار گرفته است.

آخرین اخبار از شکنجه دو کولبر ایرانی توسط پلیس ترکیه/ وکیل دو مرد ایرانی: فاعلان این حادثه باید در مقابل دادگاه حساب پس بدهند/ دو مرد ایرانی در کجا شکنجه شدند؟ + عکس
کد خبر: 479534
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته دو کولبر کرد ایرانی در ترکیه مورد شکنجه قرار گرفتند.

به گزارش کانال اخبار ترکیه به نقل از گازته دووار،‌ در حالی که یکی از این کولبرها به نام حسن کوچه لانو جان خود را از دست داد، کولبر دیگر بهنام صمدی در ایران تحت درمان قرار گرفته است.

کولبر 43 ساله حسن کچلانلو و بهنام صمدی 17 ساله هفته گذشته پس از ورود به چالدارن ترکیه، توسط ماموران نظامی در محله شخصیجیح، دستگیر شدند.

حسن کچلانلو در اثر شکنجه جان خود را از دست داده است. جسد وی در حال حاضر در مرکز پزشکی قانونی یوزونجو ییل در وان نگهداری می‌شود.

بهنام صمدی نیز در بیمارستانی در ایران تحت درمان قرار گرفته است.

صمدی در مصاحبه تلفنی با گازته دووار گفت: یک سال است که به ترکیه سیگار، لباس و اسباب‌بازی می‌آورد و می‌برد.

وی افزود: ما به بی دوغان رسیدیم. در روستا پلیس‌های ترک جلویمان را گرفتند. داخل خودرو بودند. نتوانستم تعدادشان را بشمرم. اول دوستم را گرفتند. دوستم هم از پشت سر مرا صدا کرد و گفت تو رو خدا نرو، من ترکی بلد نیستم اما تو بلدی. من هم به جایی که دوستم را دستگیر کردند برگشتم و تسلیم شدم.

صمدی ادامه داد: ساعت‌ها کتکمان زدند و بعد ما را با 10 سرباز به مرز ایران بردند. رویمان آب سرد ریختند. لباسهای‌مان را در آوردند و شلاقمان زدند. با قبضه تفنگ به سرمان زدند. با چاقو به باسنم زدند و مقعدم را زخمی کردند. به گلویم چاقو فشار دادند. از شدت ضرب و شتم من بیهوش شدم.

بهمن برادر بزرگتر بهنام گفت که برادرش آن روز از کلانتری با وی تماس گرفته و گفته که دستگیر شده است.

وی افزود: در جاهایی که دوربین نبوده، در کلانتری کتکشان زده‌اند. وقتی برادم با من تماس گرفت، یک پلیس از پشت داد زده که با کی تماس گرفتی و تلفن را قطع کرد.

برادر بزرگتر بهنام ادامه داد: در عکس‌ها هم معلوم است به قصد کشت کتکشان زده‌اند و دوستش هم جان خود را از دست داد. پلیس مرزی گفته که ما کتک نزدیم، ماموران کلانتری زده‌اند.

صمدی به پلیس ایران خبر می‌دهد و پلیس ایران با کلانتری ترک تماس گرفته و می‌گوید شهروند من را پس بده. اگر جرمی دارد دستگیرش کن، چرا شکنجه می‌کنی؟

به گفته برادر بهنام صفوی، مرد 43 ساله‌ای که کشته شده، همسر و فرزند دارد و خانواده‌اش پریشان هستند.

روژهان لونت اوزگوکچه، وکیل این دو کولبر، شکایتی با موضوع قتل عمد تنظیم کرده است.

اوزگوکچه به همراه حامیان حقوق بشر به محل حادثه رفته و برای جلب توجه به این موضوع، پارچه سفیدی که نام دو کولبر بر روی آن نوشته شده است را در محل شکنجه آنها نصب کرده‌اند.

محل شکنجه دو جوان ایرانی

اوزگوکچه گفت: همه نگاهشان را به این طرف بیندازند. این اتفاق‌ها در این منطقه دیگر ثابت شده. از همه می‌خواهم یک لحظه خودشان را جای کسی که شکنجه شده است، بگذارند. حتی اگر جرمی هم باشد، دستگاه قضا هست. فاعلان این حادثه باید در مقابل دادگاه حساب پس بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها