کد خبر: 479537
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۶:۲۱:۰۰
| |

رسوایی دیگر برای ‌مجلس انقلابی؟!

بیش از 100نماینده به قالیباف بابت تغییرات «گسترده و بی‌نظیر» در ارقام و جداول بودجه اعتراض‌ کردند.

رسوایی دیگر برای ‌مجلس انقلابی؟!
کد خبر: 479537
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۶:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بیش از 100 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به باقر قالیباف رییس قوه مقننه از او خواسته‌اند او درباره تغییرات جداول بودجه سال 1400 توضیح بدهد و مساله را مسکوت نگذارد.

یه گزارش روز‌آروز، آنها نوشته‌اند که اگر رییس مجلس در این موضوع سکوت کند «طی سه سال آینده کسب کرسی در کمیسیون تلفیق بودجه و به دست آوردن ریاست آن به یک رانت بزرگ تبدیل شده، رقابت‌های شدیدی را برای تصاحب آن بدنبال خواهد داشت»

بنا به این نامه در تاریخ 26 اسفند 99، «لایحه بودجه بدون اطلاع نمایندگان از کم و کیف جداول و مبلغ ردیف‌ها بخصوص در بخش هزینه و مصارف، رای‌گیری» شد.

این نمایندگان معتقدند که بررسی جداول بودجه حکایت «از تغییرات گسترده ارقام و اعداد نسبت به جدول ارائه شده از سوی دولت» دارد که «در صحبت با اعضای کمیسیون تلفیق مشخص شد که جداول صرفاً توسط یک یا چند نفر و در نهایت با تایید رییس کمیسیون تلفیق و چند روز پس از رای‌گیری لایحه در صحن مجلس در 29 اسفند نهایی شده است».

این نامه اذعان دارد که تغییردهندگان حتی به یک بار تغییر هم راضی نشده‌اند و «تا 21 فروردین 1400 به کرات تغییر کرده است» و نهایتا «25 روز پس از تصویب بودجه در صحن ابلاغ شده».

این نامه تغییردهندگان ارقام جداول را «رییس تلفیق و یکی دو نفر از اعضا کمیسیون و دوستانی از بیرون مجلس» معرفی کرده است.

نویسندگان این اتفاق را «بی‌نظیر» خوانده‌اند که «رکوردی جدید در عدم تمکین به قانون آیین نامه و ایجاد رانت برای چند نفر در جابجا کردن اعداد کلان بودجه بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها