منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اعلام کرد:

معرفی گزینه نهایی بعد از تأیید صلاحیت ‌شورای نگهبان

سخنگوی شورای وحدت گفت: تنها کاندیدایی که در شورا مورد بحث قرار گرفته است سید ابراهیم رئیسی بوده. در صورت عدم حضور آقای رئیسی، کاندیدای منتخب شورا پس از اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان شورای نگهبان معرفی می‌شوند.

معرفی گزینه نهایی بعد از تأیید صلاحیت ‌شورای نگهبان
کد خبر: 479560
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۸:۰۰:۳۸

اعتمادآنلاین| منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت، در خصوص انتخاب و معرفی کاندیدای مطرح مورد نظر شورای وحدت اظهار داشت: تنها کاندیدایی که در شورا مورد بحث قرار گرفته است سید ابراهیم رئیسی بوده که اتفاق نظر و اجماع نظر در خصوص ایشان است و به‌عنوان کاندیدای اولویت‌دار این شورا در صورت آمادگی ایشان برای ورود به صحنه انتخابات است و در صورت عدم حضور آقای رئیسی، کاندیدای منتخب شورا پس از اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان شورای نگهبان معرفی می‌شوند.

به گزارش تسنیم،‌ سخنگوی شورای وحدت گفت: در صورت عدم‌حضور رئیسی در انتخابات، کاندیدای منتخب شورا پس از اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان شورای نگهبان معرفی می‌شود.

منوچهر متکی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای شورای وحدت استان گلستان اظهار داشت: تشکیل شورای وحدت حاصل یک نیاز بود، نیازی که می‌طلبید افرادی که دل در گروی نظام و ولایت و انقلاب داشته‌اند پا به عرصه بگذارند و بتوانند در مسائل کشور و انقلاب نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا و در یک اقدام شفاف از سوی جامعه روحانیت مبارز تحت ریاست آیت الله موحدی کرمانی در شهریور 99 با فراخوانی و دعوت به وحدت و همدلی احزاب کشور تفاهم‌نامه‌ای متشکل از حدوداً 40 حزب تنظیم و اعلام آمادگی کردند تا با تجمیع ظرفیت‌ها و وجود نیروهای انقلابی اصولگرا جهت معرفی و انتخاب کاندیداهای اصلح اتفاق نظر کنند و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات 1400 با حضور حداکثری مردم تمام تلاش خود را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را انجام دهند.

سخنگوی شورای وحدت بیان داشت: در همین راستا شورای‌عالی وحدت متشکل از 5 نفر نماینده احزاب، 3 نفر نماینده روحانیت مبارز و 7 نفر نماینده اقشار تشکیل شد. نکته حائز اهمیت در این همسویی و مشارکت جبهه روحانیت مبارز با سایر احزاب، بسترسازی برای شکوفایی و نقش‌آفرینی احزاب در عرصه انتخابات است.

متکی ادامه داد: ساختارسازی سیاسی شورای وحدت، شرایطی را برای آنها فراهم کرد که این احزاب در 5 بلوک حزبی و هر بلوک تا حدود 8 حزب که مجموعاً متشکل از 40 حزب می‌شود، در شورای وحدت حضور داشته باشند.

وی گفت: تاکنون 22 کمیته در این شورا ساماندهی و تشکیل شده است و تا هفته آینده چند کمیته دیگر نیز به آن اضافه می‌شود که قرار است با توجه به وجود این کمیته‌ها در سطح کشور و در گام اول جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر را به عضویت در آورند و در گام دوم 350 هزار نفر و در نهایت تا زمان انتخابات این جمعیت را به 500 هزار نفر برسانند که این نیروها اقدام به رأی‌سازی و جذب نفرات برای رأی به کاندیدای منتخب در سراسر کشور خواهند کرد.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سهم استان گلستان از این جمعیت در گام اول 7 هزار نفر است، گفت: در همین راستا جهت متمرکز کردن نیروها و ساماندهی آنها سامانه ملی آماده شده است که افراد بتوانند در این سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی ضرورت وجودی شورای وحدت را بر این اصل استوار دانست که با توجه به وضعیت فعلی کشور و شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند، همچنین تبلیغات گسترده کشورهای غربی و استکباری، ضدانقلاب و معاندان داخلی که به‌بهانه توافق برجام و استفاده از ابزار تحریم به‌دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات 1400 هستند؛ این شورا تمام تلاش خود را می‌کند با تکیه بر نیروهای انقلابی و ارزشی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم را در این انتخابات رقم بزنند.

متکی در خصوص انتخاب و معرفی کاندیدای مطرح مورد نظر شورای وحدت اظهار داشت: تنها کاندیدایی که در شورا مورد بحث قرار گرفته است سید ابراهیم رئیسی بوده که اتفاق نظر و اجماع نظر در خصوص ایشان است و به‌عنوان کاندیدای اولویت‌دار این شورا در صورت آمادگی ایشان برای ورود به صحنه انتخابات است و در صورت عدم حضور آقای رئیسی، کاندیدای منتخب شورا پس از اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان شورای نگهبان معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها