کد خبر: 479563
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۹:۰۶:۲۳
| |

توزیع تخم نوغان در گیلان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع تخم نوغان از امروز شنبه در این استان خبر داد.

توزیع تخم نوغان در گیلان آغاز شد
کد خبر: 479563
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۹:۰۶:۲۳

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز توزیع تخم نوغان از امروز شنبه در این استان خبر داد.

مسعود الماسی افزود : توزیع تخم نوغان در 11 شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرستان های گیلان از جمله لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، شلمان، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت، صومعه سرا، پیش حصار و طاهرگوراب از ساعت 30: 7 تا 17 صبح به مدت یک ماه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: توزیع تحم نوغان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های رضوانشهر، ماسال، رودسر، رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و تالش نیز در ساعات اداری انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان هیبرید " ایرانی - وارداتی" به مبلغ 150 هزار ریال به فروش می رسد، اضافه کرد: بیمه هر جعبه تخم نوغان هیبرید سهم نوغاندار "ایرانی - وارداتی" با احتساب مالیات بر ارزش افزوده" 9 درصد" به مبلغ 287 هزار و 833 ریال در نظر گرفته شده است.

با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط 35 کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود و از هر پنج کیلوگرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام نیز به دست می آید.

31 استان کشور در زمینه صنعت نوغانداری فعالیت دارند اما در این میان گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم و خراسان رضوی علاوه بر برخورداری از رتبه دوم تولید پیله تر با تولید 85 درصد نخ ابریشم کشور، پایتخت ابریشم کشی ایران به شمار می رود.

9 هزار و 92 خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود 483 تن پیله ابریشم تولید می کنند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها