کد خبر: 479601
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۷:۳۴:۰۰
| |

استکی، سرمربی تیم ملی بوکس:

آرامش بوکس را برهم نزنید / پیشکسوت باید احترام را به جوان‌ترها یاد بدهد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: دوستان و بزرگان این رشته غرض‌دار مصاحبه نکنند و آرامش بوکس را برهم نزنند.

آرامش بوکس را برهم نزنید / پیشکسوت باید احترام را به جوان‌ترها یاد بدهد
کد خبر: 479601
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۷:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا استکی با اشاره به اینکه مرحله اول اردوی تیم ملی بوکس در سال جدید به اتمام رسید، اظهار داشت: تیم بزرگسالان دو سال است که تمرین می‌کند. از شهریور سال گذشته هم اردوها منظم برگزار شد. یک اردو مشترک و بازی با سوریه داشتیم. فدارسیون تلاش خودش را کرد تا تیم‌مان به ازبکستان برود و با این کشور قدرتمند در بوکس دنیا، اردوی مشترک داشته باشیم. امیدوارم این روند رو به رشد تا زمانی که به اوج آمادگی برسیم، طبق همین روال ادامه‌دار باشد.

قهرمانی آسیا میهمان ناخوانده بود

به گزارش فارس ، سرمربی تیم ملی بوکس ایران در خصوص اینکه مسابقات قهرمانی آسیا، میهمان ناخوانده بود، عنوان کرد: ما برای قهرمانی جهان و کسب سهمیه آماده می‌شدیم که به یک‌باره تمام شرایط کسب سهمیه بازی‌های المپیک تغییر کرد. چون بوکسورهای که سهمیه المپیک را می‌گرفتند حق شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا را نداشتند ولی این بار، همه تیم‌ها می‌توانند با نفرات المپیکی‌ خودشان وارد پیکارهایی آسیایی شوند.

باید در بوکس هم رقابت شانس مجدد گنجانده شود

وی در مورد اینکه باید رویدادهای بوکس در دنیا رقابت شانس مجدد داشته باشد، گفت: بدی بوکس به بازی تک حذفی‌اش است. امیدوارم مسئولان بوکس جهان این اتفاق را رقم بزنند که وقتی بوکسوری با فاصله نزدیک به حریفش می‌بازد به جدول شانس مجدد برود و بازهای خودش را برای کسب مدال ادامه دهد. اگر تمامی اهالی بوکس دنیا برای تحقق این موضوع فشار بیاورند، حتما این اتفاق خواهد افتاد. با گنجانده شدن بازی شانس مجدد، قطعا بوکسورهای ایرانی در تمام رده‌های جهانی و آسیایی مدال آور می‌شوند و کارمان به اما و اگر نمی‌کشد.

هنوز سر حرفم هستم که در اردن سه سهمیه گرفتیم

وی ادامه داد: شانس مجدد برای بوکس خیلی مهم است و باید در مسابقات طراحی شود. مثلا در رقابتهای سال گذشته در اردن، 5 و 6 نفر از تیم ما به قهرمانان المپیک باختند و به جدول شانس مجدد رفتند و این گونه توانستیم دو سهمیه بگیریم. ولی هنوز هم سر حرفم هستم که در اردن سه سهمیه گرفتیم.

آرامش بوکس را به هم نریزید

استکی در مورد اینکه برخی از پیشکسوتان به عملکرد تیم بوکس جوانان و نحوه مدیریت رئیس فدراسیون بوکس انتقاد شدیدی داشتند، تاکید کرد: دوستان و بزرگان این رشته که مصاحبه می‌کنند امیدوارم غرض‌دار مصاحبه نکنند و آرامش بوکس را برهم نریزند. حسین ثوری تا یک سال دیگر رئیس فدراسیون است و هر اتفاقی بیفتد، چه خودش رئیس باقی بماند یا فرد دیگری به فدراسیون بیاید، آن موقع باید درباره این مسائل صحبت کرد.

ناطق آدم سیاسی قدرتمندی بود

وی افزود: قبل از ثوری، احمد ناطق نوری 28 سال رئیس فدراسیون بوکس، یک آدم سیاسی بسیار قدرتمند بود. ولی حسین ثوری جوان، وارد این کار شد و مسلما کار سختی را پیش رو داشت. وی کار را شروع کرد و آرام آرام به چم و خم آن مسلط شد. وی با حمید قبایی زاده، سیامک صالحی، سعید میرزاییان و با کمک بنده و رضا مهدی پور کارهای را انجام می‌دهد.

جوانان با جهانی شدن فاصله زیادی نداشتند

سرمربی تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان در مورد نتایج به دست آمده در رقابتهای جوانان جهان، تصریح کرد: کاری که باید بچه‌های تیم جوانان انجام می‌دادند را انجام دادند. از حسین ثوری، رضا مهدی‌پور و مربیان تیم که با بوکسورهای جوان کار کردند تشکر ویژه‌ای دارم. بچه‌ها هم خوب بازی کردند و شش برد داشتند. قبلا ممکن بود، یک نفر از تیم ایران به جمع هشت نفر برتر دنیا برسد، اما در لهستان دو نفر از تیم جوانان در بین برترین‌ها بودند و نشان دادند راحت بباز نیستند. با جهانی شدن فاصله زیادی نداشتیم. تیم‌های که بیشتر مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند نتیجه خود را می‌گیرند.

بوکس ایران از لحاظ اجرایی مسلط به کار است

وی ادامه‌ داد: نباید بوکس دنیا را با خودمان مقایسه کنیم. بوکس ایران از لحاظ فردی و اجرایی بهترین کار را انجام می‌دهد. دلاری که سه هزار تومان بود حالا 25 هزار تومان شده و هنوز بودجه فدراسیون برای چند سال پیش است. تیم به مسابقه اعزام می‌شد 150 میلیون تومان هزینه می‌کردند ولی الان همان سفر را باید با یک میلیارد تومان بروید. واقعا ظلم است و فدراسیون برای هر اردوی تدارکاتی باید همین مقدار پول هزینه کند. بلیت هواپیما و هتل هم گران شده و باید دوستان این موارد را هم در نظر بگیرند.

تیم جوانان به جای تخریب، باید تشویق شوند

استکی با اشاره به اینکه تخریب کردن یک گروهی که با جان و دل برای موفقیت بوکس تلاش می‌کنند، اشتباه است، گفت: من از بزرگان و پیشکسوتان بوکس این توقع را دارم که همدل باشیم و به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم و آنها هم تیم ملی بزرگسالان را بیشتر همراهی کنند. به جای اینکه تیم جوانان را تخریب کنند باید تشویق شود. به طور حتم باید آسیب شناسی هم صورت

گیرد. باید حرف‌های رییس فدراسیون، سرمربی، مربیان و بوکسورها را بشنویم و سپس در موردش تصمیم‌گیری کنیم.

احترام گذاشتن را به جوان‌ترها یاد بدهیم

سرمربی تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه بزرگترها باید احترام گذاشتن را به جوان‌ترها یاد بدهند، اظهار کرد: زشت است افرادی که اسم و رسم دارند و جز بزرگان بوکس ایران هستند مصاحبه کنند و صحبت‌هایی را داشته باشند. جوان‌ها به آنها نگاه می‌کنند و همان جوانان یاد می‌گیرند که فردا به بزرگترشان و کسی که بر مسند کار است بی‌احترامی کنند. تنها توقعی که از رفقا و دوستان نزدیکم که در اردوهای تیم ملی با آنها زندگی کردم و با هم بودیم، این است که حواس‌شان باشد.

وی افزود: این نفرات جوان هستند و به صحبت‌ها شما نگاه می‌کنند. چرا باید کاری را انجام بدهیم که این جوانترها از الان با ما طرف شوند و فردا بگویند، پیشکسوتان دنبال این بودند که ما ببازیم الان این حرف‌ها را بزنند.

استکی درباره حمایت از بوکس ایران توسط پیشکسوتان نیز یادآور شد: باید بزرگان بوکس از تیم جوانان و بزرگسالان حمایت کنند. بعد از من و رضا مهدی‌پور هر کسی، مربی تیم‌های ملی شد و درست کار کرد باید آنها را حمایت کنیم. یک موقعی پیش می‌‌آید که ناحق اتفاق افتاده است ولی ناحق را باید گفت.

امیدوارم دل جامعه بوکس را شاد کنیم

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص عملکرد رییس فدراسیون، تصریح کرد: حسین ثوری در مجمع انتخاباتی 4 سال رئیس فدراسیون شده است و در این دو سال اخیر با کمک دوستانش وعده‌های که داده بود توانست انجام بدهد. اسپانسر آورد و سالن بوکس را برای تیم‌های ملی بوکس حفظ کرد. تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان دو سهمیه بازی‌های المپیک توکیو را گرفت و امیدواریم با کسب نتیجه، دل جامعه بوکس را خوشحال کنیم.

آوردن مربی خارجی برای بزرگسالان اشتباه است

استکی با اشاره به اینکه آوردن مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان اشتباه است، عنوان کرد: کادر فنی تمام تلاش و توان‌ خودش را گذاشته‌ است. گفته‌اند که مربی خارجی به ایران می‌آید و زیرآبش می‌خورد این حرف اشتباه است. مربی خارجی در تیم ملی بزرگسالان به کار بوکس ایران نمی‌آید. ولی در رده پایه قطعا بوکس ایران به یک تئوریسین و کسی که کار با پایه‌ها را بلد باشد، نیاز دارد. مربی خارجی به ایران بیاید و مربیان‌مان را کمک کند و با همدیگر تیم پایه را بالا ببرند.

وی درباره اینکه به جای تخریب شخصیت آدم‌ها، باید با هم مهربان باشیم، اذعان کرد: بیایید به یکدیگر احترام بگذاریم. هیچ کس از فردایش خبر ندارد. در همین روزگاری که با هم زندگی می‌کنیم ممکن است تا 10 دقیقه دیگر خیلی‌ها از دنیا بروند. پس باید این تجربه را داشته باشیم که ممکن است این اتفاق برای خودمان هم بیفتد. نباید به خاطر طرفداری از جناح دیگری بخواهیم دین و ایمان‌مان را بفروشیم. هر وقت که زمان انتخابات فدراسیون‌ بوکس شد هر فردی که بهتر برنامه داد، قوی‌تر بود و با همه هیأت‌ها بهتر ارتباط برقرار کرد در مجمع رای خواهد آورد و مسئولیت ریاست فدراسیون را برعهده می‌گیرد.

استکی خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم حسین ثوری تا هر وقتی که در فدراسیون حضور دارد در کارش موفق باشد. اگر کسی دیگری هم آمد برای سربلندی بوکس ایران قدم بردارد و تلاش کند. یک کاری را شروع کردیم و امیدواریم کار با حمایت

بزرگان این رشته به نتیجه و سرانجام برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها